اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

راهنمای اجاره آپارتمان در منطقه 5 تهران

شفافیت در تمام بازارهای اقتصادی، ارزش افزوده و فواید بسیاری دارد که کشورهای توسعه یافته تر، اقتصاد پویا و کم تورم خود را تا حد بسیاری از این راه به دست آورده اند.

راهنمای اجاره آپارتمان در منطقه 5 تهران

. به همین صورت نبود آن زیان های بیشماری دارد که در مرحله نخست، سوداگری و افزایش قیمت کالاها را به صورت مداوم به همراه می آورد.

اقتصاد پویا به شرط شفافیت؛

اقتصاد سالم و پویا، در گرو وجود چند عامل مختلف به وجود می آید که یکی از مهمترین این عوامل، شفافیت در تمام بخش های اقتصاد و بازارهای اصلی آن است. به طوری که با انجام معاملات در بستری که بازدید همه مردم از آن امکانپذیر باشد، امکان گران کردن بیش از اندازه قیمت ها وجود ندارد و خود مردم به عنوان ناظر، بازرس تمام رویدادهای اتفاق افتاده در آن بخش هستند و به هر روش ممکن، جلوی سوداگری و گرانفروشی را می گیرند. چرا که منافع مالی خودشان نیز در میان است و برای از دست ندادن سرمایه شخصی شان هم که شده، از گران فروختن اجناس در بازارها حمایت نمی کنند.

در این راستا بازار مسکن نیز به عنوان بخشی که نظارت در معاملاتش، نقش مهمی در بهبود آن و ممناعت از افزایش قیمت ها دارد، نیازمند این شفافیت است. گفتنی است  در این راستا اقداماتی از سوی متولیان تصمیم گیری و سیاست گذار صورت گرفت که شوربختانه نیمه کاره ماند و آنطور که باید کارساز نبود.

به این صورت که مدت زیادی با همکاری سامانه های دانش بنیان، اکثر معاملات مسکن در فضای کاملا تخصصی، با اعلام قیمت صورت می گرفت و هیچ مالکی فرصت سواستفاده از مخفی بودن اعلام قیمت ها را نداشت. گفتنی است نزدیک به یکسال است اعلام قیمت مسکن در سامانه های فعال حوزه املاک ممنوع شده که در همین بازه زمانی، افزایش افسار گسیخته قیمت ها روی داد.

ابزارهایی که به یاری مردم و مشاورین املاک آمدند؛

گفتنی است شفافیت در معاملات، تنها ویژگی این سامانه ها نیست و تسهیل و تسریع در انجام امور ملکی و صرفه جویی در زمان مردم، ارزش افزوده دیگری است که این سامانه ها برای مردم و فعالان این بخش به همراه آورده اند. باید مدنظر داشته باشیم در این اکوسیستم، هر مجموعه ای که تکنولوژی پیشرفته تری داشته باشد، ابزارهای کاربردی تری در اختیار مردم می گذارد. در این راستا مجموعه اینپین با هدف کمک به مشاورین املاک و مردم، وارد این حوزه شد و با اهداف بلندمدت و حضور در بازارهای بین المللی، در حال فعالیت است که این مهم باعث شده کاربران اینپین، با رضایت کامل از پیشرفته ترین تکنولوژی دنیا برای انجام امور ملکی خود استفاده کنند.

به طوری که هر سه ضلع یک معامله ملکی یعنی خریدار، فروشنده و مشاوراملاک با وارد شدن به سامانه اینپین، در بستری شفاف و پویا با هم ارتباط برقرار می کنند. همچنین ابزار و خدمات متنوع این مجموعه کیفیت و سرعت اقداماتی همچون جستجوی ملک، انتخاب مشاور املاک و افزایش آگاهی کاربران را دوچندان می کند. گفتنی است اینپین نوین ترین ابزارهای جستجوی ملکی را در اختیار دارد که پیشنهاد می شود برای استفاده و آشنایی با این ابزار، از طریق وارد کردن واژه”inpin” وارد سامانه شده و یا اپلیکیشن آن را از طریق بسترهای ارائه برنامه  دریافت کنید.

نکته قابل توجه در این سامانه، افزایش آگاهی مردم از طریق محتواهای تخصصی مجله خبری اینپین و معرفی محله های مختلف و بررسی آنها است. در این راستا در ادامه شرایط اجاره آپارتمان در منطقه 5 تهران را با تمرکز بر سه محله فردوس، جنت آباد و باغ فیض مقایسه کرده را مطالعه می کنید.

 

جنت آباد، جوان پسندترین محله غرب تهران

در ابتدا به این موضوع می پردازیم که چه المان هایی یک محله را جوان پسند می کند. می توان وجود مراکز تجاری، تفریحی و اماکن ورزشی متعدد در آن محله را یکی از مهم ترین مولفه های انتخاب جوانان برای سکونت دانست. از سوی دیگر نوع ساخت آپارتمان ها و حتی مدرن یا سنتی بودن نمای آنها نیز مورد توجه جوانان قرار می گیرد و محله هایی همچون جنت آباد، از این موارد بهره میبرند و به این صورت این محله را می توان جوان پسند نامید.

به این صورت اجاره آپارتمان درجنت آباد اولین مولفه های انتخاب را که امکانات و شمایل محله است را به همراه دارد. اما این عوامل به تنهایی نمی تواند متقاضیان سکونت در منطقه 5 را برای انتخاب این محله متقاعد کند. از این رو قیمت اجاره بها نیز باید متناسب با شرایط آن باشد تا بتوان تصمیم راحت و آگاهانه ای برای سکونت در یک منطقه گرفت. گفتنی است بررسی قیمت اجاره در محله های مختلف، علاوه بر نظر شخصی مالک به شرایط زیادی بستگی دارد. در نتیجه قیمت خرید یک واحد 100 متری در این سه محله را استخراج می کنیم تا بتوان با تبدیل آن به رهن کامل، اجاره آن را نیز محاسبه کرد.

چگونه نرخ رهن و اجاره را محاسبه کنیم؟

لازم به ذکر است محاسبه مبلغ رهن، به عوامل مهمی همچون محله، نوع و سال ساخت، قیمت هر متر مربع و درنهایت قیمت کل آن واحد بستگی دارد که بین یک چهارم تا یک ششم قیمت خانه را شامل می شود. پس از آن می توان به راحتی با استفاده از ابزار تبدیل رهن به اجاره سامانه اینپین نرخ اجاره بها را مشخص کرد.

در این راستا نرخ اجاره آپارتمان در جنت آباد را که نوساز است و در یک محدوده بسیار عالی این محله قرار گرفته، میتوان با ضریب یک پنجم در نظر گرفت. به این صورت با احتساب نرخ 39 میلیون تومانی خرید آپارتمان در جنت آباد، رهن یک واحد 100 مترمربعی حدود 780 میلیون تومان در نظر گرفته می شود. تاکید می شود این قیمت ها می تواند با المان های مختلف و حتی نظر شخصی مالک کم یا زیاد شود. به این دلیل اکثر واحدهای 100 متری این محله، کمتر از این مبلغ در سامانه اینپین بارگذاری شده اند و به طور معمول، حدود یک ششم مبلغ کل است.

 

سکونت در فردوس، تردد به نقاط مختلف تهران را آسان می کند!

اما در غرب تهران، محله ای معروف به نام فردوس قرار دارد که به عنوان گزینه دیگر اجاره آپارتمان در منطقه 5 به شمار می رود. گفتنی است  تمایل به خرید و نزدیکی به مراکز تجاری برای جوانان جذاب است. به این صورت می توان بلوار فردوس را نزدیک ترین محله، به مراکز متعدد تجاری دانست.

از طرفی یکی از وجوه تمایز این محله نسبت به جنت آباد، مسیرهای متعدد تردد با خودروی شخصی و حتی وسایل عمومی مختلف در این محله است. به طوری که ایستگاه مرکزی متروی تهران در نزدیکی این محله قرار گرفته و در کنار سیستم اتوبوسرانی بسیار خوب این محله، شرایط مناسبی برای دسترسی به تمام مراکز شهر ایجاد کرده که این امر انتخاب را برای متقاضیان اجاره آپارتمان در فردوس راحت تر می کند. چراکه تردد راحت در تهران، یک عامل بسیار مهم به شمار می رود.

گفتنی است قیمت اجاره آپارتمان در فردوس نیز به عوامل مطرح شده بستگی دارد. از سوی دیگر این بلوار بزرگ به دو سمت غربی و شرقی تقسیم شده که از میدان صادقیه تا بلوار الهام که به اتوبان علامه جعفری می رسد، امتداد دارد. همچنین قیمت های این دو ضلع متفاوت است. اما میانگین قیمت خرید آپارتمان در فردوس را می توان حدود 37 میلیون تومان دانست که با استفاده از ابزار تبدیل قیمت خانه به رهن و اجاره در سامانه اینپین، می توان اجاره آن را استخراج کرد. گفتنی است تعداد زیادی واحد آماده اجاره در این سامانه وجود دارد که قیمت های آن نیز منتشر شده است.

 

باغ فیض، محله ای با قدمت و اصالت در منطقه 5

نکته مهم دیگری که متقاضیان اجاره آپارتمان در منطقه 5 باید به آن توجه داشته باشند، میزان آلودگی محله مورد نظرشان است که بین دو محله مذکور، جنت آباد هوای بهتری دارد. اما در کنار این دو گزینه، اجاره آپارتمان در باغ فیض نیز یک انتخاب بسیار جذاب به شمار می رود که علاوه بر دارا بودن مشخصات فوق، از آب و هوای بهتری برخوردار است.

 گفتنی است باغ فیض در همسایگی جنت آباد جنوبی قرار گرفته و از نظر قیمت با این محله تفاوت زیادی ندارد. منتها به واسطه وجود پارک های متعدد و نزدیکی به بوستان نهج البلاغه، محیط های مناسب پیاده روی بیشتری نسبت به دو محله فردوس و جنت آباد دارد. گفتنی است متقاضیان اجاره آپارتمان در باغ فیض، قدرت انتخاب بیشتری برای سکونت در خانه های قدیمی دارند که دلیل آن، قدمت بسیار زیاد این محله است.

در مجموع می توان محله مناسب اجاره آپارتمان درمنطقه 5 را با در نظرگرفتن سلیقه و نیازهای افراد و خانواده ها دسته بندی کرد و با آگاهی از بودجه و متراژ مورد نیازشان، بهترین پیشنهادها را ارائه داد. گفتنی است به راحتی می توان تمام این نیازها و سلایق را در سامانه اینپین وارد کرده و از گزینه های متعددی که هوش مصنوعی ارائه می دهد، خانه رویایی را برای اجاره انتخاب کرد. همچنین این نیازها برای مشاورین املاک معتبر منطقه ارسال می شود تا در کمترین زمان، بهترین گزینه های اجاره در اختیار کاربران اینپین قرار بگیرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول