اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دانشگاه‌های بوشهر نقش چندانی در توسعه استان ندارند

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه متأسفانه میان دانشگاه‌ها هم‌افزایی لازم وجود ندارد، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند و باتوجه‌به ظرفیت‌های بالای استان نتوانسته‌اند متناسب با پتانسیل‌ها عمل کنند.

دانشگاه‌های بوشهر نقش چندانی در توسعه استان ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابراهیم رضایی عصر روز گذشته در نشست با رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: علی‌رغم کمبودهای اعتباری که در جهاد دانشگاهی استان بوشهر وجود داشته است شاهد تلاش‌ها و اقدامات خیلی خوبی هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون نقش مهمی را در توسعه کشور داشته و اکنون با تأسیس این نهاد در بوشهر شاهد نقش‌آفرینی آن در روند توسعه استان بوشهر هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از طرح‌های اجرا شده جهاد دانشگاهی در استان بوشهر، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که بتواند باتکیه‌بر توان و استعداد جوانان مسیر توسعه استان را سرعت ببخشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید نقش خود را در مسیر توسعه استان ایفا کنند، افزود: انتظار می‌رود نخبگان، کارشناسان و جامعه دانشگاهی برای حل مسائل استان بوشهر راه‌حل ارائه کنند.

ایمان و باورهای انقلابی اعضای جهاد دانشگاهی قابل‌تقدیر است

رضایی با تقدیر از ایمان و باورهای انقلابی اعضای جهاد دانشگاهی گفت: تصور می‌کردم پس از سه سال که به اینجا می‌آیم ببینم راکد مانده و جهاد دانشگاهی در استان بوشهر فقط یک دفتر دارد، اما الحمدلله دریافتم که در همین مدت کوتاه جهاد دانشگاهی خیلی از مسائل استان را حل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من در یک دوره‌ای توفیق همکاری با جهاد دانشگاهی را داشته‌ام و خودم را از این مجموعه جدا نمی‌بینم.

وی ادامه داد: برای کمک به تأمین بودجه و حمایت از پروژه‌‌های فناورانه مشارکتی به منظور تداوم فعالیت‌ها و خدمات جهاد دانشگاهی در استان بوشهر آمادگی کامل داریم با مجموعه های مختلف در تهران جلسات مشترک با بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و وزارت نفت برگزار نمایم .

نماینده دشتستان با اشاره به پروژه تولید بچه‌ماهی و مجتمع آبزی‌پروری جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه استان بوشهر در حوزه آبزیان ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود، حتی طرح‌های مطالعاتی زیادی در نقاط مختلف استان بوشهر و دشتستان انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسند.

دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان از ابتدای تأسیس تاکنون را ارائه کرد و گفت: انتظار داریم حمایت بهتر و بیشتری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان بوشهر صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه متأسفانه میان دانشگاه‌ها هم‌افزایی لازم وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش چندانی ندارند و باتوجه‌به ظرفیت‌های بالای استان نتوانسته‌اند متناسب با پتانسیل‌ها عمل کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: باتوجه‌به معضل گسترده بیکاری باید دغدغه همه مدیران و همچنین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها باتوجه‌به فرمایشات مقام معظم رهبری اشتغال باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول