اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش ۴۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در قزوین

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: پس از اعمال محدودیت های هوشمند میزان بستری بیماران در بیمارستان های استان ۴۰ درصد کاهش یافته که نشان از اثرگذاری آنهاست.

کاهش ۴۰ درصدی بستری  بیماران کرونایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در قزوین تا تغییر وضعیت استان از حیث ابتلا به این ویروس از رنگ نارنجی به زرد و سفید کماکان پابرجاست.

وی افزود: پس از اعمال محدودیت های هوشمند میزان بستری بیماران در بیمارستان های استان ۴۰ درصد کاهش یافته که نشان از اثرگذاری آنهاست.

وی اظهار داشت: وضعیت استان قزوین از حیث ابتلا به کرونا نارنجی است و بر این اساس تنها اصناف و مشاغل شماره ۱ و ۲ امکان فعالیت دارند. 

این مسوول با بیان اینکه ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان و خروج خودروهای با پلاک بومی از استان همچنان ممنوع است،افزود: محدودیت تردد تمامی خودروها به جزخودروهای دارای مجوز تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ نیز همچنان برقرار است و رانندگان در صورت سرپیچی جریمه و اعمال قانون می شوند.

وی با اشاره به گزارش های پلیس راهور و راه از اعمال قانون وسایط نقلیه که ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی را رعایت نکرده اند،افزود: بیش از سه هزار خودرو ناقص محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در بخش تردد در استان تاکنون جریمه شده اند.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین گفت: جرایم ثبت شده ۲۰۰ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی نشان می دهد که ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در جریمه و اعمال قانون افرادی که ممنوعیت ها و محدودیت ها را رعایت نمی کنند اهل تسامح نیست.

حبیبی اظهار داشت: تمدید مهلت پرداخت گاز کسب و کارهای غیردولتی آسیب دیده نیز به شرکت گاز و اتاق اصناف و سازمان صنعت،معدن و تجارت ابلاغ شده است.

احتمال تغییر ساعت کار کارمندان و اصناف قزوین در روزهای شنبه و یکشنبه

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با اشاره به پیش رو بودن شب یلدا،گفت: احتمال تغییر ساعات کاری ادارات، اصناف و کسبه استان در روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو وجود دارد که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

حبیبی در ادامه با اشاره به درخواست برخی دستگاه ها در خصوص برگزاری برنامه ها و یا اجازه فعالیت های آموزشی گفت: درخواستی از سوی سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه تخصصی ارائه شده که به شرط توجه به ملاحظات و نداشتن بازدیدکننده عمومی با توجه به تخصصی بودن موضوع آن، برگزاری این رخداد بلامانع است.

وی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درخواست فعالیت آموزشگاه های هنری را داشته که جزو مشاغل تعطیل هستند اما تصمیم در خصوص اینکه بتوانند به صورت تک نفره به فعالیت بپردازند را به دانشگاه علوم پزشکی می سپاریم.

جانشین ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین با اشاره تداوم تعطیلی کلاس های حضوری درس در مدارس و دانشگاه های استان قزوین، گفت: با توجه به وضعیت نارنجی استان و شرایط شکننده موجود هیچ برنامه حضوری، تجمع و گردهمایی به مناسبت سالروز ۹ دی در استان قزوین برگزار نمی شود مگر اینکه تا آن زمان وضعیت استان به زرد یا سفید تغییر کند.

وی با بیان اینکه کماکان برگزاری مجامع ورزشی و انتخابات هیات های ورزشی در استان قزوین نیز ممنوع است،افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی نیز همچنان ممنوع بوده و رستوران ها نیز تنها مجاز به ارایه غذای بیرون بر هستند.

حبیبی افزود: یک سوم کارمندان ادارات و دستکاه های اجرایی استان نیز می توانند به صورت دورکاری به خدمت بپردازند که اولویت با کارمندان بانوی دارای فرزند خردسال است.

این مسوول با اشاره به برگزاری مسابقه فینال جام قهرمانان باشگاههای آسیا بین پرسپولیس و و نماینده کره جنوبی گفت: دعا می کنیم این مسابقه با پیروزی نماینده کشورمان و قهرمانی در آسیا همراه باشد، ولی باید توجه داشت در صورت این اتفاق از هرگونه تجمع و گردهمایی خیابانی به منظور برگزاری جشن که می تواند وضعیت ما را از حیث ابتلا به کرونا بدتر کند، خودداری و پرهیز شود و در این خصوص از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.

وی در پایان از شهروندان خواست تا یلدای امسال را برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان به شکل مجازی برگزار کنند و از دورهمی و رفتن به میهمانی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول