اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نماینده تنگستان: واژه «معکوس درآمد» از بودجه مجلس باید حذف شود

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی انجام شده تلاش می‌شود در راستای اصلاح احکام ساختار بودجه عبارت معکوس درآمد سرانه از بند هفت بودجه ۱۴۰۰ حذف شود.

نماینده تنگستان: واژه «معکوس درآمد» از بودجه مجلس باید حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، غلامحسین کرمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با رایزنی انجام شده تلاش می‌شود در راستای اصلاح احکام ساختار بودجه عبارت معکوس درآمد سرانه از بند ۷ بودجه ۱۴۰۰ حذف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این مهم انجام نشود نیز تلاش خواهیم کرد با همراهی دیگر نمایندگان کلمه استثنا را به عبارت معکوس درآمد سرانه از بند ۷ بودجه ۱۴۰۰ اضافه شود.

وی یادآور شد: این امر باعث می‌شود معکوس درآمد سرانه به‌استثنای درآمد حاصل از نفت، پتروشیمی و گاز باشد تا اجحافی به استان‌هایی مانند بوشهر نشود چون این استان به‌غیراز منابع انرژی درآمد دیگری ندارد.

کرمی بیان کرد: هرچند استان بوشهر درآمدهای نفتی، گاز و پتروشیمی دارد اما در زمان حاضر ۴۰ درصد مردم دشتی و تنگستان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند. 

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌هایی که دربند ۷ ماده‌واحده احکام اصلاحی ساختار بودجه ۱۴۰۰ آمده است، معکوس درآمد سرانه است که به‌منظور توزیع عادلانه بودجه استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و بر اساس نظر سازمان برنامه‌وبودجه استان بوشهر اگر این مسئله محقق شود نه‌تنها بودجه استان بلکه بودجه ۱۸ استان دیگر کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معکوس درآمد سرانه بدان معنی است که استان‌های با درآمد کمتر سهم بیشتری از بودجه داشته باشند، ولی ضرر آن برای استان‌های نفت خیزی چون بوشهر و خوزستان بسیار بیشتر از سودی است که ممکن است عاید آنها شود و تلاش می‌شود که این امر محقق نشود.

پیش از این،  ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در نطق خود در مجلس این طرح را ذبح عدالت در نفتی‌ترین استانهای کشور نامید که تصویب آن موجب خسارت به دو استان بوشهر و خوزستان است. 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول