اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سوژه‌های واقعی در بی‌عدالتی سینما گم می‌شوند

یک کارشناس فرهنگی معتقد است: مطرح کردن سوژه‌ها و قهرمانان مذهبی و انقلابی برای برخی هنرمندان خوشایند نیست و این بی‌توجهی باعث نمود بیشتر بی‌عدالتی رسانه‌ای در سینما شده است.

سوژه‌های واقعی در بی‌عدالتی سینما گم می‌شوند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه شهرستان نهاوند در اولین نشست «هنر-واقعیت» یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان  اینکه یکی از صفات الهی، صفت عدل است و جمهوری اسلامی هم تاکید زیادی بر عدالت دارد، گفت: متاسفانه در طول سالیان گذشته، در برخی مسائل مانند حوزه‌ سینما و هنر، این عدالت رعایت نشده است؛ و این بی‌عدالتی موجب شده سوژه‌ها و مناطقی که قابلیت پرداخته شدن در سینما دارند، مغفول بمانند.

وی با اشاره به نقش مردم نهاوند در انقلاب اسلامی، عنوان کرد: بسیاری از شخصیت‌ها و اتفاقاتی که که در این شهر افتاده، در غرب یا حتی کشور، نمونه و الگو هستند؛ افرادی مانند شهید قدوسی، شهید حیدری، شیخ علی اکبر نهاوندی و عبدالرحیم نهاوندی، آیت‎‌الله قدوسی یا گروه ابوذر، بانوان فعال در پشتیبانی جنگ و دفاع مقدس و... فقط تعداد اندکی از سوژه‌های پرداخته نشده نهاوند هستند.

امام جمعه نهاوند، در ادامه معرفی سوژه‌های مغفول‌مانده این شهر، «علی مرادیان» یکی از خیّران این شهرستان را نام برد که تاکنون چندین مرکز بیمارستانی، آموزشگاه، و ورزشگاه تأسیس کرده است.

مغیثی، با انتقاد از برخی فیلمسازان، عنوان کرد: متأسفانه مطرح کردن سوژه‌ها و قهرمانان مذهبی- انقلابی کشورمان برای برخی هنرمندان خوشایند نیست و آنها اغلب به سوژه‌های متمایل به فرهنگ غربی تمایل دارند که این خود باعث نمود بیشتر بی‌عدالتی رسانه‌ای در سینما شده است.

امام جمعه نهاوند در پایان سخنانش، از فیلمسازان سینما و تلویزیون خواست تا با شکستن این بی‌عدالتی بزرگ، به سوژه‌های واقعی کشورمان در تمام نقاط ایران بپردازند.

بنابرین گزارش، نشست‌‌های «هنر-واقعیت» این دوره جشنواره مردمی فیلم عمار که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، به شکل مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره به نشانی @ammarfest و سایت ammaryar.ir برگزار می‌شود، از ۲۶ آذر شروع شده و در هر نشست، میزبان یکی از فعالان فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول