اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زارعی: بسیاری از عملکردها در شهرداری سنندج شفاف نیست/سجادی: نقص قانون عامل ضعف نظارت بر عملکرد شهرداری است

عضو شورای شهر سنندج گفت: بسیاری از عملکردها در شهرداری سنندج شفاف نیست و نیاز است نسبت به شفاف‌سازی آنها توضیح داد.

زارعی: بسیاری از عملکردها در شهرداری سنندج شفاف نیست/سجادی: نقص قانون عامل ضعف نظارت بر عملکرد شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد زارعی ظهر امروز در جلسه‌ای که تحت عنوان پرسش از شهردار سنندج و با حضور ۹ عضو شورای شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کسی با شهردار سنندج و شخص حشمت‌اله صیدی مشکلی ندارد و طرح سوالات تنها در راستای وظیفه و رسالت شورای اسلامی شهر صورت گرفته است.

وی یادآور شد: این طرح سوال یک فرصت است و تهدیدی برای مدیریت شهری نیست چرا که می‌توان هم ارایه گزارش عملکرد داشت هم نقاط قوت را بیان کرد.

این عضو شورای شهر سنندج گفت: هر عضو شورای شهر که ایرادی در بحث مدیریتی در شهرداری ببینند حق دارد که نسبت به آن واکنش نشان دهد و طرح سوال داشته باشند.

زارعی اظهار کرد: بسیاری از عملکردها شفاف نیست و نیاز است نسبت به شفاف‌سازی آنها توضیحات شهردار را شنید.

سیدغریب سجادی رئیس شورای شهر سنندج هم اظهار کرد: کسی منکر زحمات شهرداری و تیم مدیریتی آنان نیست، تنها نیاز است در خصوص برخی موارد توضیحاتی ارایه شود و شفاف‌سازی صورت گیرد.

وی افزود: به درخواست سه تن از اعضای شورا چندی پیش تذکر شفاهی در دو جلسه به شهردار سنندج در خصوص برخی موارد داده شد که در نهایت جوابیه شهرداری قابل قبول نبود و منجر به طرح سوال شد.

رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه هدف شورا نظارت بر عملکرد شهرداری است و هر کاری که در شهرداری انجام می‌شود باید مصوبه شورای شهر را داشته باشد، ادامه داد: نقص قوانین باعث شده نتوان به عملکرد شهرداری نظارت کافی را داشت و در برخی موارد شاید به دخالت منجر می‌شد.

گفتنی است، این جلسه به دلیل طرح سوال سیدانور رشیدی، فرزاد زارعی و علی پژگول، سه عضو شورای شهر از شهردار سنندج تشکیل شد.

لازم به ذکر است با توجه به روند طولانی جلسه تعدادی از سوالات بی‌پاسخ ماند و در نهایت نیز اعضایی که سوالات را مطرح کرده بودند قانع نشدند تا برابر ماده 83 قانون شوراهای اسلامی کار شهردار سنندج به استیضاح کشیده شود و برابر قانون اگر دو سوم اعضا مخالف ادامه فعالیت شهردار باشند، حشمت‌اله صیدی استیضاح خواهد شد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول