اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 31 میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری زنجان در رزمایش مومنانه

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت 122 مرکز نیکوکاری در استان زنجان گفت: میزان کمک این مراکز در دو رزمایش برگزار شده، 31 میلیارد تومان بوده است.

کمک 31 میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری زنجان در رزمایش مومنانه

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از راه‌اندازی سامانه خیر و احسان «سخا» خبر داد و اظهار کرد:هدف از راه‌اندازی سامانه سخا برای ایجاد عدالت در توزیع کمک‌های مردمی  به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است که از موازی کاری در خدمت‌رسانی  جلوگیری می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به واگذاری امور به مردم نیز اشاره کرد و افزود: مردمی کردن امدادرسانی، راهبرد اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) است و با همین رویکرد و در جهت کاهش تصدی‌گری امداد 122 مرکز نیکوکاری در استان ایجاد شده و این مراکز با محوریت مساجد  در حوزه‌های مختلف اشتغال، فرهنگی معیشتی فعالیت می‌کنند.
صفری با قدردانی از مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای طرح رزمایش ایران همدل یک و دو، افزود: بدون تردید هم‌افزایی و مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد گام مؤثری در راستای مقابله با مشکلات ناشی از ویروس منحوس کرونا  و کمک به افراد آسیب‌دیده از این ویروس خواهد بود.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۱ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری به صورت نقد و کالا جمع‌آوری و در حوزه‌های مسکن، تامین جهیزیه و کالاهای بهداشتی و معیشتی با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد.

صفری گفت: در رزمایش کمک های مومنانه ( ایران همدل) در مرحله اول و دوم و طرح‌های اطعام و احسان حسینی قریب به ۸۰ هزار بسته معیشتی و بیش از ۲۶۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در مرحله سوم رزمایش ایران همدل کمک‌ها به صورت تخصصی خواهد بود، افزود: برای این منظور در کمیته امداد  استان زنجان هشت مرکز نیکوکاری تخصصی ایجاد شده است.

صفری به کارکردهای مراکز نیکوکاری محله اشاره کرد و افزود: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص نیکوکاران، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی ازجمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

وی تصریح کرد: این مراکز نیکوکاری در زمینه‌هایی همچون ایجاد اشتغال به ویژه کار آفرینی برای جامعه هدف، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات، تامین جهیزیه برای نوعروسان و تهیه لوازم بهداشتی و امور تحصیلی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول