اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیکاری و بزهکاری دو آسیب بزرگ در قروه است

امام جمعه قروه بیکاری و بزهکاری را دو مشکل بزرگ جامعه عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد مدیران برای رفع بیکاری در قروه چاره‌اندیشی کنند چرا که ۲۵۰۰ تحصیلکرده بیکار در قروه وجود دارد که باید دلایل آن مورد بررسی و برای رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

بیکاری و بزهکاری دو آسیب بزرگ در قروه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام عابدین رستمی در جلسه شورای فرهنگی شهرستان قروه اظهار داشت: انقلاب فرهنگی در سطح سیاسی موجود در کشور موفق عمل کرده و ضرورت دارد وظایف نهادهای دولتی در پیشبرد این اهداف شفاف باشد.

وی گریزی هم به نواقص فضای مجازی زد و افزود: تولید محتوا در فضای مجازی نیازمند مدیریت کارآمد است چرا که دشمنان از طریق فضای مجازی بیشترین آسیب را به جامعه اسلامی و هویت دینی وارد می‌کنند و نباید فضای مجازی رها و بدون مدیریت باشد.

رستمی بیکاری و بزهکاری را دو مشکل بزرگ در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد مدیران برای رفع بیکاری در قروه چاره‌اندیشی کنند چرا که ۲۵۰۰ تحصیلکرده بیکار در قروه وجود دارد که باید دلایل آن مورد بررسی و برای رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

امام جمعه قروه اشتغال و رفع بیکاری را نیازمند مدیریت دانست و گفت: عدم رفع بیکاری آسیب‌های اجتماعی متعددی را به همراه دارد و باید اقدامات لازم برای کنترل آن صورت گیرد چرا که حد فاصل امنیت و فرهنگ لایحه‌ای بعنوان اقتصاد نام دارد که برای پیوستن این ارکان به یکدیگر ضرورت دارد مشکلات بیکاری جامعه برطرف شود.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: طبق آمارهای منتشر شده از هر هزار نفر سرپرست خانوار در قروه، ۲۰۰ نفر بیکار است و رشد بیکاری این شهرستان نزدیک به ۱۱ و نیم درصد افزایش پیدا کرده است.

وی بهره‌گیری از منابع موجود در قروه برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی ارزیابی کرد و گفت:‌ بیکاری در قروه به بحران تبدیل شده ‌و در حال تبدیل‌شدن به یک مسئله امنیتی است.

به گفته امام جمعه قروه، ضرورت دارد در زمینه پیشگیری از جرم، اعتیاد، بزهکاری و سایر آسیب‌های اجتماعی فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد و تحقق آن نیازمند دانش و منابع مالی است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول