اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از تصویب کمک مالی به تیم‌های فجر و قشقایی تا افزایش ۵۳هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد‌و‌شصت‌و‌سومین جلسه صحن علنی، علاوه بر تصویب لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز، اعطای کمک به دو تیم فجر شهید سپاسی و قشقایی که برای دومین بار به صحن شورا آمده بود را مصوب کردند.

از تصویب کمک مالی به تیم‌های فجر و قشقایی تا افزایش ۵۳هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در یکصد‌و‌شصت‌و‌سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۹ با کسب آرای لازم از ۱۱ عضو حاضر در این جلسه، به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این لایحه، متمم بودجه سال جاری، ۱. ۵ درصد افزایش یافت و در نهایت مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال درآمد و ۵۳هزار میلیارد ریال هزینه که دربرگیرنده  ۱۶هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و ۳۶هزار و ۴۳۰هزار میلیارد ریال هزینه عمرانی است، برای شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه آن مصوب شد.

در ادامه این جلسه طرح یک‌فوریتی مساعدت به تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز به‌منظور حضور در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ که در جلسه پیشین شورا نیز به بحث گذاشته شده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه بازگشته بود، به تصویب رسید.

با تصویب این طرح به هریک از تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز از محل ماده ۱۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز، مبلغ ۲۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، همچنین به ازای هر برد در بازی‌های داخل خانه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و به ازای هر برد در بازی‌های خارج از خانه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. 

همچنین در صورتی‌که هریک از این دو تیم بتوانند به لیگ برتر صعود کنند مبلغ پنج میلیارد ریال به عنوان پاداش از شهرداری شیراز دریافت خواهند کرد. 

بر اساس تبصره این مصوبه، پرداخت‌ها از آغاز تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ انجام می‌شود. به‌همین‌منظور در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز نیز لحاظ خواهد شد. 

احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرکت سد و عمران پارس گستر واگذار شد

دستور کار بعدی این جلسه مربوط به لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره واگذاری بدون تشریفات احداث فاز اول بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرکت سد و عمران پارس گستر متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.

به این ‌ترتیب شرکت سد و عمران پارس گستر موظف است فاز اول این بزرگراه را از کیلومتر صفر تا ۵/۴ به همراه تقاطع‌های مسیر، با افزایش ضریب پیشنهادی به ۶۱درصد، معادل سه هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۱۷۹هزار و ۸۹۴ ریال و شاخص مبنای تعدیل سه‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به روش تأمین هزینه‌های اجرا احداث کند؛ به‌صورتی که ۲۵درصد آن نقدی و ۷۵درصد آن از محل تهاتر با زمین یا عوارض ساخت و ارائه تراکم باشد.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای شورا، درباره احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز تبادل نظر کردند. 

در نهایت با توجه به عدم پاسخ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان کمیسیون اصلی، موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بازگشت. 

همچنین، انتخاب مشاور برای فاز اول ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز نیز در این جلسه به تصویب رسید؛ به این ‌ترتیب شهرداری شیراز باید برای حفظ هویت میراثی، طراحی و بهسازی فاز اول آرامستان تاریخی دارالسلام، براساس تشریفات قانونی مشاوری شایسته در سطح ملی برگزیند.

این مشاور باید در موضوع ساماندهی آرامستان‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی خبره باشد و موظف است که نتیجه مطالعات درباره بهسازی این آرامستان را به شورا ارائه کند.

آخرین دستور کار جلسه شورای شهر شیراز به اجرای تصمیم جلسه دوم آذرماه این شورا در خصوص دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸-۱۹-۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مربوط بود که بر اساس آن مقرر شد موضوع با مهلتی یک هفته‌ای در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بررسی و مجددا در صحن ارائه شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول