اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز تولید واکسن روسی «اسپوتنیک 5» در قزاقستان

نخست وزیر قزاقستان امروز از مجتمع دارویی «قراغندی» این کشور بازدید و در جریان این سفر فرآیند تولید واکسن ضد کرونا ساخت روسیه آغاز شد.

آغاز تولید واکسن روسی «اسپوتنیک 5» در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجتمع دارویی قراغندی قزاقستان فرایند تولید «اسپوتنیک 5» واکسن ضد کرونا ساخت روسیه را با حضور «عسکر مامین» نخست وزیر این کشور، آغاز کرد.

تولید واکسن روسی ضد کوید 19 در قلمرو قزاقستان، در چارچوب تحقق توافقات «قاسم ژامرت تاکایف» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور قزاقستان و روسیه صورت می گیرد.

قرار است در این مجتمع دارویی دو میلیون دوز واکسن روسی ضد ویروس کرونا در چند مرحله تولید شود.

مامین طی سخنانی ضمن بازدید از مجتمع دارویی قراغندی خاطرنشان کرد فرآیند واکسیناسیون سراسری با واکسن روسی تولید شده در قلمرو قزاقستان در ماه فوریه سال 2021 میلادی آغاز می شود.

بنابر سخنان وی، در مرحله اول پزشکان، معلمان، دانشجویان، کارمندان پلیس، پرسنل موسسات پزشکی و اجتماعی و همچنین نمایندگان گروه های خطر با بیماری های مزمن به صورت داوطلبانه واکسن می شوند.

وی در ادامه بر اهمیت ویژه محلی سازی تولید صنعتی واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه در قزاقستان تاکید کرد.

واکسن «اسپوتینک 5» ساخت روسیه علیه ویروس کرونا در ماه آگوست سال جاری توسط وزارت بهداشت این کشور ثبت و بر اساس نتایج اولیه آزمایش های انجام شده در پیشگیری از ابتلا به این بیماری همه گیر کارایی 92 در صد را داشته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول