اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسکاتلند: حواسمان به کرونای جدید باشد، مذاکرات برگزیت تمدید شود

وزیر اول اسکاتلند گفت، با توجه به شیوع نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا، ترکیب پیامدهای آن با برگزیت خلاف وجدان است و مذاکرات مربوط به برگزیت باید تمدید شود.

اسکاتلند: حواسمان به کرونای جدید باشد، مذاکرات برگزیت تمدید شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلا استورجِئون» وزیر اول اسکاتلند گفت، نوع جهش یافته ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده نیازمند توجه کامل مقامات این کشور است و اوضاعی که به وجود آورده بسیار جدی است.

استورجئون در پیامی توییتری نوشت: «اکنون ضروری است که نخست‌وزیر جهت تمدید دوره انتقالی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) [با بروکسل] به توافق برسد».

وزیر اول اسکاتلند هشدار داد: «سویه جدید کووید و پیامدهای مختلف آن بدین معنا است که با اوضاعی به عمیقاً جدی مواجه هستیم که نیازمند صد درصد توجه ما است».

استورجئون با انتقاد از عجله دولت انگلیس برای اجرای برگزیت تأکید کرد: «ترکیب این اوضاع با برگزیت اقدامی خلاف وجدان است».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد روز دوشنبه جلسه اضطراری دولت، موسوم  به «کمیته کبرا» را برگزار کند تا از کمبود مواد غذایی در این کشور پس از لغو اکثر پروازها جلوگیری کند.

 جانسون غروب روز شنبه از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا و پخش سریع‌تر این ویروس خبر داد و اعلام کرد که از یکشنبه لندن و مناطق جنوب شرقی این کشور به علت تشدید شیوع ویروس کرونا در سطح ۴ هشدار و قرنطینه قرار می‌گیرند.

مقامات دولت انگلیس ضمن تأکید بر اینکه قدرت انتقال سویه جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد بیشتر از نوع قبلی آن است از شهروندان درخواست کردند در خانه بمانند و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

روز گذشته (یکشنبه) و در پی اعلام شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا، شماری از کشورهای جهان تمامی پروازهای خود به مقصد این کشور را لغو کردند.

شیوع این ویروس جهش یافته در بریتانیا در حالی صورت گرفت که دیروز (یکشنبه) مهلت مذاکرات لندن و بروکسل برای حصول توافق پسابرگزیت به پایان رسید.

«میشل برنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا و «دیوید فراست» مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا روز یکشنبه پس از دیدار در بروکسل تأکید کردند باید تا پیش از اتمام سال جاری میلادی (ده روز آینده) توافق نهایی حاصل شده باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول