اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

وضعیت تجهیزات مدیریت بحران پایتخت چگونه است؟

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بروزرسانی تجهیزات مدیریت بحران پایتخت خبر داد.

وضعیت تجهیزات مدیریت بحران پایتخت چگونه است؟

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، اسماعیل سلیمی درباره وضعیت تجهیزات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهارداشت: در حال حاضر حدود 300 هزار قلم از انواع تجهیزات در پایگاه‌های ویژه و پشتیبانی چندمنظوره وجود دارد و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با راه‌اندازی سامانه نت (نگهداری و تعمیرات) اقدامات خود را در حوزه تعمیر و نگهداری تجهیزات در پایگاه‌های مذکور عملیاتی می‌کند.

وی افزود: این سامانه شامل یک طرح جامع است که بر اساس فرم‌های پیش‌بینی‌شده، اقلام موجود را دسته‌بندی کرده و وضعیت آن‌ها را ازنظر کارکرد و میزان استهلاک مشخص می‌کند. درنتیجه اقلامی که نیاز به تعمیر دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند و اقلام از رده خارج‌شده نیز با اقلام جدید جایگزین می‌شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از کارکردهای این سامانه اعلام اقلام موردنیاز پایگاه‌ها بر اساس اولویت نیاز و کارکرد آن‌ها به هر منطقه جهت تأمین است.

سلیمی با اشاره به کمکی که این سامانه در صرفه‌جویی اقتصادی تعمیر و نگهداری اقلام پایگاه‌های مدیریت بحران، گفت: با یکپارچه‌سازی روند تعمیر و نگهداری این اقلام توسط یک پیمانکار واحد، امکان صرفه‌جویی از طریق تامین کالا به‌صورت خرید عمده و مواردی از این قبیل امکان‌پذیر است.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین تاکید کرد: این سامانه به دلیل این‌که بر اساس مطالعات بحران و سوانح محلی در 10 سال گذشته طراحی و اجراشده است، برای هر محله و منطقه تجهیزات و اقلام اختصاصی را در چک‌لیست خود پیش‌بینی کرده است. این امر به تمرکز تجهیزات در مناطق با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها کمک کرده و با جابجایی تجهیزات تخریب یا استهلاک آن‌ها را کاهش می‌دهیم.

وی بابیان این‌که کارکرد مهم و ویژه این اقلام برای هنگام وقوع بحران است، تاکید کرد: ازاین‌رو اطمینان از سالم بودن تجهیزات موجود در پایگاه‌ها امری ضروری است. در این صورت هم نیروهای سازمان مدیریت بحران در مناطق و هم نیروهای داوطلب مردمی بانام اختصاری دوام و نیز نیروهای هلال‌احمر امکان استفاده سریع و مطمئن هنگام وقوع بحران از این تجهیزات برای کمک‌رسانی در سطح محلات رادارند.

سلیمی در ادامه با اشاره به تأمین تجهیزات موردنیاز برای تیم‌های جست‌وجو و نجات بین‌المللی (اینساراگ) که چندی پیش در تهران تشکیل شد، اظهار کرد: آموزش این تیم‌ها در حال انجام است ازاین‌رو ضروری است تامین تجهیزات موردنیاز این تیم‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول