اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیشرفت 90 درصدی آزادراه غدیر/ پیاده‌سازی روش نوین هوشمند در پرداخت عوارضی آزادراه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با 90 درصد پیشرفت در آینده نزدیک آماده افتتاح است گفت:‌پرداخت عوارضی این آزادراه طی سامانه‌ای که به زودی برای آن تعریف می‌شود به صورت هوشمند و در قالب کیف پول الکترونیک خواهد بود.

پیشرفت 90 درصدی آزادراه غدیر/ پیاده‌سازی روش نوین هوشمند در  پرداخت عوارضی آزادراه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و همچنین پیمانکاری قرارگاه در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز بازدیدی از این آزادراه داشت.

خیرالله خادمی در این باره به خبرنگار فارس، گفت: امروز در راستای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از این مسیر آزادراهی بازدید شد.

وی ادامه داد:‌ از نظر حجم عملیات و مبالغ ریالی این پروژه جزو ابرپروژه‌های کشور و مؤثرترین پروژه راه‌سازی است که برای استان‌های تهران و البرز مؤثر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این آزادراه رینگ اصلی استان‌های تهران و البرز است گفت: این مسیر آزادراهی بخشی از کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب خواهد بود نقش منطقه‌ای و ترانزیتی دارد و موجب می‌شود ترافیک عبوری از داخل شهر تهران و استان البرز نداشته باشیم.

* پیشرفت 90 درصدی آزادراه غدیر

خادمی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی این خط آزادراهی اظهار داشت: 3 هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است که 2 هزار میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم و هزار میلیارد تومان توسط دولت تأمین شده است مشارکت 70 ـ 30 است و ارزش روز پروژه 7 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 7 کیلومتر آسفالت این مسیر آزادراهی باقی مانده است گفت:‌این پروژه جزو پروژه‌هایی است که طبق برنامه‌های زمان‌بندی پیش رفت سال 94 آغاز شد و امروز در آستانه افتتاح است .

خادمی طول این آزادراه را 158 کیلومتر عنوان کرد و افزود:این مسیر آزادراهی 60 کیلومتر رمپ و لوپ دارد 13 تقاطع غیرهمسطح و 7 تقاطع همسطح همراه را رمپ و لوپ در این آزادراه ساخته شده است از این 20 تقاطع 4 تقاطع ریلی است یعنی از 4 خط آهن نیز عبور می‌کند.

وی گفت: محورهای آزادراهی شرق، غرب و جنوب استان تهران به این آزادراه متصل می‌شود.

* پرداخت عوارض هوشمند می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 80 درصد گاردریل آزادراه تأمین شده است درباره عوارضی الکترونیک این آزادراه توضیح داد: پرداخت عوارض به صورت الکترونیک خواهد بود همچنین در حال طراحی سامانه‌ای هستیم تا کاربر با ورود به آن سامانه و معرفی پلاک خود در آن سامانه همچنین فعال کردن کیف پول خود به محض ورود به آزادراه پرداخت عوارضی انجام شود تا بدین ترتیب دغدغه سرمایه‌گذاران در حوزه پرداخت عوارضی رفع شود.

وی ادامه داد: کاربر خودروی خود را در آن سامانه ثبت می‌کند کیف پول را هم فعال می‌کند و به محض عبور برداشت انجام می‌شود.

وی درباره قیمت عوارضی گفت: هنوز به کمیته نرفته است و تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده در کمیته قیمت عوارضی را تعیین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیر تکمیل این آزادراه در تکمیل حلقه‌های مفقوده ترانزیتی گفت: کاهش ترافیک در محورهای استان‌های البرز و تهران کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از دستاوردهای تکمیل این آزادراه است.

وی گفت:‌همچنین با تکمیل این مسیر آزادراهی زمان سفر برای سواری‌ها 90 دقیقه کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد:‌این آزادراه در 4 قطعه از آبیک قزوین شروع می‌شود و تا چرم‌شهر ادامه دارد و به آزادراه گرمسار سمنان متصل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول