اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای ایده‌های ناموفق در جاده مرگ/ ترمیم جاده «میشی»؛ مطالبه اهالی سواحل مکران+عکس

وضعیت نامناسب جاده روستای میشی در شهرستان سیریک به مطالبه‌ای از سوی اهالی سواحل مکران تبدیل شده است. روزهای گذشته این وضعیت نامناسب باعث سقوط و مرگ راکب موتور سیکلت شد که باید گفت؛ از این دست اتفاقات در جاده‌های میشی کم نیست.

اجرای ایده‌های ناموفق در جاده مرگ/ ترمیم جاده «میشی»؛ مطالبه اهالی سواحل مکران+عکس

خبرگزاری فارس - بندرعباس، زینب نورالدینی: وضعیت نامناسب جاده روستای میشی در شهرستان سیریک به مطالبه‌ای از سوی اهالی سواحل مکران تبدیل شده است. روزهای گذشته این وضعیت نامناسب باعث سقوط و مرگ راکب موتور سیکلت شد.

از این دست اتفاقات در جاده‌های میشی کم نیست و بارها جوانان بسیاری را به کام مرگ کشانده است که انتظار می‌رود مسؤولان هرمزگان با همتی مضاعف برای رفع آن به میدان عمل بی‌آیند.

روستای میشی قلب تپنده تجاری مکران

روستای میشی در حاشیه جاده مهم بندرعباس به شهرستان جاسک در استان هرمزگان و بندرچابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که در واقع نقطه اتصال دو استان به یکدیگر است و روزانه مسیر تردد انبوهی از وسائل نقلیه سبک و سنگین می‌باشد و از آنجایی که این روستا به قلب تپنده تجاری منطقه مشهور است، سالانه پذیرای مهمانان بسیاری از اقصی نقاط ایران اسلامی است چراکه بازار میشی در جذب توریست جایگاه ویژه‌ای در این استان دارد و در تمام فصول سال از تکاپو و ترافیک مستمر گردشگر برخوردار است.

در تاریخ هفدهم آذرماه امسال خبر فوت جوان ۲۲ساله در اثر سقوط در چاله‌های کنار جاده به‌دلیل خالی بودن شانه‌های جاده، خانواده و بستگان خالد سالم‌پور را داغدار کرد.

به گفته شهروندان این اولین مورد سقوط و تصادف نیست بلکه  قبلا هم اتفاق افتاده است اما به‌دلیل بارندگی‌های اخیر و خالی بودن شانه‌های جاده، اکنون شدت بیشتری به خود گرفته و علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ اقدامی انجام نشده است.

این جاده که کمربندی شهر محسوب می‌شود یکی از پرترافیک‌ترین جاده‌های هرمزگان است. خالد سالم‌پور که بخت با او یار نبوده از مرکز شهر به‌طرف بازار میشی در حرکت بود که با خالی بودن شانه‌های جاده، سقوط کرد و به دیار باقی شتافت.

احداث «پل چیل» باید در اولویت قرار گیرد

یکی از معتمدان شهرستان سیریک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: دوبانده شدن جاده کمربندی و احداث پل‌های مسیر مرکز شهر که نوشهر میشی را به بازار متصل می‌کند از دیگر مطالبات دیرینه مردم خونگرم بلوچ سیریک می‌باشد. 

به گفته اهالی، احداث پل معروف به پل چیل باید در اولویت متولیان امر قرار گیرد زیرا با بارش باران این راه حیاتی و کمربندی مهم مسدود می‌شود.

ایده‌های ناموفق مشکل‌ساز شده است

اهالی میشی مهمترین علت تصادفات و سقوط را کم‌عرض و خالی بودن شانه‌های این جاده عنوان می‌کنند چراکه موجب رخدادهای مکرر و خطرناک شده است.

مردم شهرستان سیریک می گویند: بخشی که فعلا مشکل‌ساز و موجب نارضایتی شده است، پل روبروی محله اسماعیلی می‌باشد چراکه قبلا پل وجود داشته ولی با اقدامات غیرحرفه‌ای و جایگزین کردن چند لوله که ایده‌ای ناموفق بود به‌دلیل غیراستاندارد بودن آن برای شهروندان مشکل‌ساز شده است.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول