اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان؛ اوضاع منطقه محور گفت‌وگو

رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت منطقه و همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

رایزنی رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان؛ اوضاع منطقه محور گفت‌وگو

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، رؤسای جمهور ازبکستان و ترکمنستان «شوکت میرضیایف» و «قربانقلی بردی محمداف» در یک تماس تلفنی آخرین وضعیت منطقه و همکاریهای دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

در این گفت‌وگو تلفنی ابتدا  بردی محمداف از برگزاری اجلاس سران کشورهای همسود به ریاست ازبکستان تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به سختیها و چالشهای فراوان در سال رو به پایان اظهار داشت: سال جاری به دلایل مشخص بسیار دشوار بود، اما ازبکستان، به خوبی از این سختیها عبور کرد و در نتیجه برنامه های مشترک و مدونی را با هدف تقویت همکاری در کشورهای مشترک المنافع صورت داد.

بردی محمداف تأکید کرد ترکمنستان از روابط دوجانبه با جمهوری ازبکستان بسیار خرسند است و به توسعه همکاری همه جانبه با همسایه نزدیک و شریک قابل اعتماد، که اشتراکات بسیاری با آن دارد، اهمیت زیادی می بخشد.

رییس جمهور ازبکستان نیز در ادامه با تشکر از ابراز محبت همتای ترکمنی خود خاطرنشان کرد: سال جاری در 25 سالگرد بی طرفی دائمی ترکمنستان سپری شد که این امر به تقویت پایه های  استقلال و نقش آن در صحنه سیاسی جهان منجر شد.

 میرضیایف تاکید کرد جامعه جهانی به نمایندگی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا از ابتکار وی در اعلام سال 2021 به عنوان سال بین المللی صلح و اعتماد حمایت کردند.

وی خاطر نشان کرد: این امر نشان دهنده سیاست سازنده صلح و دوستی ترکمنستان با هدف حفظ صلح و امنیت جهانی است.

طرفین در ادامه بر علاقه متقابل در تقویت بیشتر روابط ترکمنستان و ازبکستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، بشردوستانه و فرهنگی تاکید کردند.

در پایان مکالمه تلفنی، روسای جمهور دو کشور پیشاپیش با تبریک سال نو 2021 به مردم ازبکستان و ترکمنستان برای آنها صلح، سعادت، و موفقیت بزرگ را آرزو کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول