اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

طرح مجلس برای «انتقام سخت» اعلام وصول می‌شود/ شهید سلیمانی نماد غرور ملی است

زهره الهیان در نشست «انتقامی که سخت شد» گفت: مجلس در این زمینه مصمم است و طرحی در سالگرد شهادت سردار اعلام وصول می‌شود.

طرح مجلس برای «انتقام سخت» اعلام وصول می‌شود/ شهید سلیمانی نماد غرور ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس، چهاردهمین جلسه رویداد دوشنبه‌های اندیشه توسط مرکز راهبری برهان با همکاری مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با عنوان «انتقامی که سخت شد» با حضور امیرعبداللهیان، زهره الهیان، متفکر آزاد، حجت الاسلام فلاحی، شهریار زرشناس همچنین مرضیه هاشمی برگزار شد.

* عبداللهیان: هیچ کدام از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته در طراز جایگاه شهید سلیمانی نبوده است

در ابتدای نشست مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای به ویژگی‌های سردار سلیمانی از جمله اهل دقت و استناد بودن و تأکید شهید بر عدم اعتماد به دشمن با تکیه بر مستندات واقعی از توطئه آن‌ها در منطقه اشاره داشت.

وی سپس به ضعف عموم پارلمان‌ها در کشورهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی ایران در تدوین قوانین ملی اشاره کردند بیان داشت و گفت: این قانون‌گذاری مجلس است که دست قوه قضائیه برای جرم‌انگاری در حوزه جرائم تروریستی را باز می‌کند و مجلس قانونگذاری را با استفاده از ظرفیت سالگرد باید در دستور کار قرار دهد.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به این مطلب که هیچ کدام از اقداماتی که تاکنون در قوای کشور صورت گرفته است در طراز جایگاه شهید سلیمانی نبوده است، بیان داشت: مجلس در زمینه انتقام گیری وظیفه تقنین دارد و هرچه قوانین شدیدتر و بازدارنده‌تر توسط مجلس تصویب شود شاهد اتفاقات ناگوار کمتری خواهیم بود.

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس در پایان گفت: مجلس در حوزه قانون‌گذاری تلاش می‌کند که قدم جدی‌تری برداشته شود و در آستانه سالگرد حرکتی انجام شود.

* زرشناس: شهید سلیمانی نماد غرور ملی ایرانی‌ها شده است

شهریار زرشناس نیز در نشست «انتقامی که سخت شد» به بحث ظهور پدیده مکتب شهید سلیمانی و ویژگی‌های آن از منظر بازتعریف هویت ایرانی اسلامی در این مقطع تاریخی و بی سابقه بودن چنین پدیده‌ای پرداخت و بیان داشت: شهید سلیمانی نماد غرور ملی ایرانی‌ها شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: مفهوم انتقام سخت باید به صورت کلان و استراتژیک در منطقه و حتی با مقیاس جهانی محقق شود و نقش آفرینی ایران در تسهیل فرایند افول امپریالیزم آمریکا و تغییر معادلات منطقه‌ای است که در واقع انتقام سخت محسوب می‌شود.

* متفکر آزاد: اصلی‌ترین انتقام بریدن دست آمریکا از منطقه است

متفکر آزاد دیگر سخنران این مراسم با سخن در مورد شخصیت طراز شهید سلیمانی بیانات خود را آغاز کرد و گفت: اصلی‌ترین انتقام بریدن دست آمریکا از منطقه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با این توضیح که مجلس در مقدمات و تصمیم گیری نهایی اخراج آمریکا از منطقه می‌تواند نقش آفرینی کند، ابراز داشت: مجلس باید رویکردهایش را به این سمت ببرد که وجود منحوس آمریکا را در منطقه از بین ببرد که اولین گام نشان دادن مولفه‌های قدرت در داخل کشور و مستحکم کردن پایه‌های داخلی است.

* حجت‌الاسلام فلاحی: مکتب حاج قاسم را به منطقه صادر کنیم

در ادامه نشست حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به این نکته که اتفاقی که پایگاه نظامی عراق افتاد صرفا سیلی به دشمن بود نه انتقام سخت بیان داشت: پاسخ ما باید در وزن جنایت دشمن باشد و پاسخ هم وزن این جنایت اکتفا به جمع آوری پایگاه های آمریکا در منطقه نیست بلکه به عنوان پاسخ در شان این حادثه باید حضور بین المللی آمریکا را مورد حمله قرار دهیم.

مسئول فراکسیون جبهه مقاومت در ادامه بیان کرد: متاسفانه در بحث مقاومت قوانین و چشم انداز تعریف شده‌ای نداریم و باید یک برنامه جامع و چشم انداز برای این حوزه تعریف کنیم و مکتب حاج قاسم را به منطقه صادر کنیم.

* الهیان: ضرورت تصویب قانونی در شأن شهید سلیمانی که صرفا تهدید شعاری و تبلیغات توخالی نباشد/ مجلس با نظارت رویکرد محافظه‌کارانه دولت را خنثی کند

در ادامه نشست زهره الهیان سخن خود را با این مطلب که مجلس انقلابی باید تحولی ایجاد کند و اینکه باید از جایگاه رفیع مجلس کمک بگیریم تا در جهت منویات مقام معظم رهبری رویکرد تحولی اتفاق بیفتد، گفت: عین الاسد معادل انتقام شهید سلیمانی نبود و می‌بایست انتقام‌های سخت‌تر را در فازهای بعدی به دنبال می‌داشت که نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: این نوع محافظه کاری نسبت به اقدامات دشمن منجر به ایجاد یک خطای محاسباتی در دشمن و اقدامات آن‌ها می‌شود.

الهیان ضمن تاکید بر اینکه اندیشکده‌های دشمن به این نتیجه رسیده‌اند که ایران ریسک اقدام متقابل را نمی پذیرد، گفت: ترور شهید فخری زاده از جمله این اقدامات دشمن است.

مسئول کمیته حقوق بشر مجلس در ادامه بر ضرورت تصویب قانونی در شأن شهید سلیمانی که صرفا تهدید شعاری و تبلیغات توخالی نباشد و اثر عملیاتی نسبت به اقدامات دشمن داشته‌باشد تأکید کرد و بیان داشت: نیاز به یک اقدام قاطع و به موقع داریم و مطالبه رهبری اقدام حقوقی بازدارنده است.

وی در ادامه این نوید را داد که مجلس در این زمینه مصمم است و طرحی در سالگرد شهادت سردار در این زمینه اعلام وصول می‌شود.

الهیان در پایان ابراز داشت: مجلس با نظارت و پیگیری‌های خود باید رویکرد محافظه کارانه دولت را خنثی کند.

* هاشمی: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را نداشت

مرضیه هاشمی هم به سخنرانی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که از نظر دشمن شناسی با چشم باز جلو برویم و به طرف مقابل اعتماد نکنیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به ماجرا عین الاسد بیان داشت: این حادثه واقعا سیلی به دشمن بود و هیچ کشوری بعد از جنگ جهانی دوم جرات حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را نداشت ضمن اینکه ۱۱۰ سرباز آمریکایی در این حمله آسیب دیده‌اند.

هاشمی در ادامه ابراز داشت: ان شاءالله انتقام سخت در راه است و ما علی رغم این که ضربه قبلی را نباید دست کم بگیریم  باید برای ضربه اصلی علیه دشمنان منتظر باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول