اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به ۳۸ روستای گیلان

استاندار گیلان با اشاره به میزان اعتبار برای بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی در 38 روستای گیلان گفت: این طرح بااعتباری بالغ‌بر ۲۶۵ میلیارد ریال و نیز افتتاح سه پروژه احداث پست، کابل تغذیه و توسعه فیبر در آستارا بااعتبار ۷۴۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به ۳۸ روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در مراسم سی و سومین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران، «ساخت‌وسازها» و «سازوکارها» که از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: با در نظر داشتن جغرافیای خاص گیلان، باید این استان در برنامه‌های توسعه‌ای به‌عنوان قطب گردشگری و کشاورزی موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان به‌واسطه تراکم جمعیتی ساکن در واحد سطح یکی از استان‌های متراکم معرفی می‌شود، گفت: با توجه به جمعیت ساکن و نیز گردشگران، لزوم تهیه و اجرای برنامه‌های جامع در تمامی زمینه‌های توسعه‌ای برای این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش علاقه‌مندی به ساخت‌وساز در مناطق روستایی در  سال‌های اخیر و مشاهده رشد جمعیتی قابل‌توجهی در این مناطق افزود: چنانچه افزایش جمعیت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب همراه نباشد منجر به توسعه پایدار نمی‌شود بر همین اساس ضروری است برنامه‌ریزی صحیح و مناسبی به‌منظور توسعه پایدار صورت پذیرد.

زارع به نقش بااهمیت مدیریت منابع آب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اشاره‌ کرد و افزود: انجام مطالعات و تهیه طرح‌های جامع آب‌رسانی روستایی در نقاط مختلف استان گیلان، حائز اهمیت است.

به گفته استاندار گیلان، بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی، آب‌رسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران در گیلان و نقاط مختلف کشور، حاکی از تلاش‌های نتیجه‌بخش برای ارتقای شاخص‌های بهبود زندگی آن‌هم در شرایط دشوار تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه تداوم این پویش تا پایان دولت تدبیر و امید در اقصی نقاط کشور و انعکاس شایسته آن، امید را برای آینده‌ای بهتر در دل مردم عزیز زنده می‌کند، تصریح کرد: در هفته دهم این پویش طی سال گذشته ۱۰ طرح برق‌رسانی، یک سد لاستیکی در راستای استفاده بهینه از روان آب‌ها و کمک به توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و آب‌رسانی به ۱۵ روستا بااعتبار تجمیعی بالغ‌بر یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال در گیلان افتتاح شد.

زارع با اشاره به میزان اعتبار برای بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی در 38 روستای گیلان بیان کرد:  امروز شاهد بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به ۳۸ روستای استان گیلان بااعتباری بالغ‌بر ۲۶۵ میلیارد ریال و همچنین افتتاح سه پروژه احداث پست، کابل تغذیه و توسعه فیبر در آستارا بااعتبار ۷۴۲ میلیارد ریال هستیم.

استاندار گیلان به شاخص‌های رشد و توسعه استان گیلان در دولت تدبیر و امید و افزایش ۹ درصدی تعداد روستاهای تحت پوشش در بخش آب‌رسانی از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون اشاره کرد و افزود: تعداد روستاهای تحت پوشش از یک هزار و ۵۷۵ روستا به یک هزار و  ۷۱۳ روستا رسیده و بهسازی تأسیسات آب آشامیدنی ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه احداث خطوط انتقال آب با رشد ۴۵ درصدی از دو هزار و ۸۵۶ کیلومتر، به چهار هزار و ۱۵۲ کیلومتر رسیده، گفت: جمعیت قلمرو شهری نیز با رشد ۱۴ و ۶۵ درصدی، از یک‌میلیون و ۵۶۵ هزار نفر به یک‌میلیون و ۸۳۳ هزار نفر رسیده و حداکثر ظرفیت منابع تأمین آب نیز با ۳۰ درصد رشد در دولت تدبیر و امید همراه بوده است.

زارع با اشاره به تولید بیش از دو هزار و ۸۵۲ مگاوات برق از طریق شرکت برق منطقه‌ای گیلان با ۱۰ نیروگاه بیان کرد: طول خطوط ۴۰۰ کیلوولت این شرکت ۲۵۶ کیلومتر، خطوط ۲۳۰، یک هزار و ۹۹  کیلومتر  و خطوط ۱۳۲ کیلوولت، ۸۶ کیلومتر است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، طول خطوط هوایی و زمینی ۶۳ کیلوولت، یک هزار و ۴۰۲ کیلومتر و تعداد پست‌های ۴۰۰ کیلوولت یک ایستگاه، پست‌های ۲۳۰ کیلوولت ۱۴ ایستگاه و پست‌های ۶۳ کیلوولت ۵۴ ایستگاه است.

وی با اشاره به ابتکار وزارت نیرو در خصوص ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تشکیل شرکت‌های یکپارچه در استان‌ها تصریح کرد: در این زمینه رخدادهای خوبی در استفاده از تأسیسات مشترک و ارائه خدمات به روستانشینان شاهد هستیم که امیدواریم با توجه به پتانسیل‌های استان و نزدیکی شهرها به روستاها، در آینده نزدیک ضمن تداوم روند شکل‌گرفته، شاهد توسعه آن باشیم.

در هفته سی و نهم پویش هر هفته الف ب ایران؛ «ساخت‌وسازها» و «سازوکارها» علاوه بر قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای پویش و رونمایی از کتاب دلگرمی‌ها و همراهی‌ها، ۴۱ پروژه عمرانی با هزینه یک هزار و هفت میلیارد ریال در حوزه آب، فاضلاب و برق در گیلان از طریق ارتباط تصویری دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو با ارسلان زارع استاندار و جمعی از مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به ۳۸ روستای گیلان بااعتبار ۲۶۵ میلیارد ریال و نیز سه پروژه شرکت برق منطقه‌ای گیلان به ارزش ۷۴۲ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول