اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«دورهمی»، «کتاب باز»، «ایرانیش» و «رادیو هفت» برگ برنده تلویزیون در یلدا

تلویزیون در شب های یلدا ویژه برنامه های متفاوتی را روی آنتن برد که هرکدام ویژگی های مختص خود را داشتند.

«دورهمی»، «کتاب باز»، «ایرانیش» و «رادیو هفت» برگ برنده تلویزیون در یلدا

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، شب یلدا یکی از مناسبت هایی است که تلویزیون تمام تلاش خود را می کند تا بتواند بهترین برنامه های خود را روانه آنتن کند. امسال هم البته با توجه به شیوع کرونا، این ماموریت سنگین تر از قبل بود و همین هم باعث شد برنامه های بیشتری معطوف به یلدا شوند.

شبکه یک سیما امسال «دستپخت» را برای آنتن رساند و با کمترین حجم به میزبانی یلدا رفت. شبکه دو اما مسابقه «ایرانیش» را مامور پرداختن به موضوع یلدا کرد. این برنامه با تغییر در ترکیب مجری، به جای پوریا پورسرخ از مجید واشقانی و گیتی خامنه بهره برد. هرچند ساختار برنامه شبیه برنامه های قبل ترکیب خواننده و مهمان بود، اما این برنامه با دعوت از چهره هایی نظیر محمد معتمدی، حمیدرضا پگاه، جلیل فرجاد و منا فرجاد، محمود پاک نیت و همسرش، فریبا نادری و ... تلاش کرد تا دورهمی خانوادگی را ترتیب دهد.

از نکات قابل توجه این برنامه نیز استفاده از بازی های ایرانی در خلال برنامه بود. به عنوان مثل پگاه در این برنامه تیله بازی را انتخاب کرد و یا سامان صفاری و نیلوفر کوخانی مسابقه 20 سوالی را انتخاب کردند که برای خودشان هم هیجان انگیز بود.

از جمله نکات قوت برنامه نیز حضور مجید واشقانی در قامت مجری بود. هرچند که بازیگران بسیاری برای اجرا به تلویزیون آمده اند و تجربه های مطلوبی هم به حساب نمی آیند، اما واشقانی در اولین اجرای خود نشان داد که می تواند در این حوزه مستقل و مسلط پا به میدان بگذارد.

طولانی بودن زمان برنامه ایرانیش نیز برای آن یک برگ برنده به حساب آمد و درست زمانی روی آنتن رفت که بیشتر برنامه های یلدایی به پایان رسیده بودند و همین منجر به دیده شدن بیشتر برنامه شد.

شبکه سه سیما نیز با سیم آخر و زوجی نو که هردو از برنامه های جدید شبکه به حساب می آیند تلاش کرد یلدای متفاوتی را رقم بزند.

در این میان شبکه پنج یکی از نازل ترین برنامه های خود را پخش کرد. هجویات بیش از اندازه مجری ها و سفره ای که هیچ ارتباطی با خانه های امروز مردم ندارد از نقاط ضعف این برنامه بود. همچنین دعوت از هنرپیشه حاشیه دار نیز یکی دیگر از بدسلیقگی های این شبکه بود.

اما شبکه نسیم در میان شبکه ها حرف بیشتری برای گفتن داشت. شوتبال، کودک شو، کتاب باز و دورهمی همه برندهایی بودند که در این شب خوش درخشیدند.

مهران مدیری پس از غیبتی چندماهه آمد و یادمان آورد که میان این برنامه تا برنامه هایی شبیه به آن نظیر همرفیق حتی اگر شهاب حسینی مجری آن باشد، فاصله بسیاری است.

کتاب باز با دعوت از استاد علی نصیریان نشان داد که هنوز برنامه ای جذاب برای همه قشر مخاطبان است و کودک شو و شوتبال نیز با حضور مهمانان متفاوت برنامه هایی دیدنی را رقم زدند.

همچنین شبکه هفت سیما نیز امسال خیز بلندی برای یلدا برداشت.

در این شب، شبکه هفت بار دیگر، با افتخار بر قله ای از قله های تعهد و شرافت ملی ایستاد. در شبی که طولانی ترین شب سال بود. شبکه هفت و یا همان شبکه آموزش که این روزها با حماسه آفرینی در مدرسه تلویزیونی، زبانزد خانواده هایی شده است که آموزش و پیشرفت فرزندانشان را در قاب این شبکه می بینند، در تلاشی بی نظیر، در طولانی ترین شب سال، همراه مخاطبانش شد و نشان داد که نه تنها در آموزش درس و سواد همراه و سرآمد است، که در همنشینی و همراهی نیز، برایشان خاطره سازی می کند. شبکه هفت از همان ساعات عصرگاهی دیروز، مخاطبان را در شادی صمیمانه خانواده ای از شهر تاریخی اصفهان شریک ساخت و شب یلدا را با برنامه ای «کی میاد ستاره چینی ؟» آغاز کرد و لحظات مخاطبانش را با سبکی امیدوار از زندگی اسلامی ـ ایرانی که سراسر شور و امیدواریست شیرین کرد و سپس با آبی آرام خلیج فارس و رسم و رسوم خطه ای دیگر از سرزمین پرافتخارمان ، به میهمانی خانه ها آمد که مخاطبان، به مدد همت بلند شبکه هفت، یلدای آبی را هم ببینند. یلدایی کنار آب های نیلگون خلیج فارس که نشان داد افق نگاه شبکه آموزش ، همه سرزمینمان را می پوشاند از نزدیکترین تا دورترین نقاط ایران عزیزمان.

شبکه هفت، در ادامه ، با طنز قند پهلو به مسیرش ادامه داد.  قند پهلویی که با صلوات خاصه امام رضا (ع ) و با تبریک روز تولد حضرت زینب(ع) و ذکر برکات  تولد آن حضرت شروع شد. قند پهلو شروع شد با یادی از سردار شهید قاسم سلیمانی و ذکر یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی. قند پهلو شروع شد به صورت زنده  اما نه در استودیو که در بخش آی سی یو بیمارستان که بگوید قدردان کادر درمان هستیم ؛ به یاد بیماران بستری هستیم و شب یلدا را در روز پرستار کنار پرستاران زحمتکش که اسوه آنها بی شک، فداکاری های حضرت زینب (ع) ، است می گذرانیم.

بعد از گذشت شش سال از آخرین برنامه رادیو هفت، شبکه هفت با شروع مجدد برنامه آن ، خود را به اوج قله افتخار در شب یلدای اسلامی ـ ایرانی رساند. رادیو هفت برنامه ایست پر مخاطب که با ادبیاتی روان و دلنشین با مخاطبانش حرف می زند. رادیو هفت در نخستین برنامه خود که در شب یلدا و به صورت زنده از استودیوی پخش شبکه آموزش روی آنتن رفت روز پرستار را سال پرستار نامگذاری کرد. روزی را که تولد حضرت زینب (ع) به آن رنگ و بویی دیگر داده است.

رادیو هفت آغاز شد که احترام و مهربانی به بزرگترها را به یادها بیاورد که در سبک زندگی اسلامی و ایرانیمان همواره بوده است. به مخاطبانش یادآوری کند،  فرزند داری و فرزند آوری چه زیباست و این نگاه به حوزه افزایش جمعیت که در این روزهای جامعه کمرنگ شده است، نگاهی هوشمندانه از سوی شبکه آموزش است که در قالب برنامه ای با آرامش رادیو هفت ، نمایان می شود. برنامه ای که در انتهای شب ، از هیچ مقوله ای برای مخاطبانش کم نگذاشت و این نتیجه انتخاب و طراحی صحیح و مناسب شبکه آموزش بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول