اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عسگری: نوجوانان بی پناه در فضای بی پایان مجازی رها شده اند

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب‌گرایی و دلبسته بودن به غرب از همان ابتدای انقلاب تاکنون ابرچالشی برای کشورمان به شمار می‌رود.

عسگری: نوجوانان بی پناه در فضای بی پایان مجازی رها شده اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه شنبه 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اینجا خانه ملت بوده؛ یعنی طیفی از رنگین کمان مردم از هر زبان، آیین و قومیت است، همان مردمی که در ایام انتخابات نماد حماسه و جمهوریت می‌شوند، همان مردمی که در زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی هزینه ناکارآمدی مسئولان را می‌پردازند، سهم این مردم از معادلات زمامداری چیست؟ چه آنها که در بورس گرفتار کورس بی‌تدبیری متولیان می‌شوند و چه آنها که در مقابل مجلس شورای اسلامی شعار عدالت را سر می‌دهند و چه آنها که در بانک‌ها و بیمه‌ها ماه‌ها معطل تسهیلات و بیمه بیکاری هستند و چه آنها که در بزنگاه‌های حساس همچون ایام ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده در حسرت دریافت اخبار حادثه هرچه شبکه‌های داخلی را جستجو می‌کنند کمتر نتیجه می‌گیرند و خواه ناخواه به منابع بیگانه رجوع می‌کنند، همان مردمی که یک سال پیش با حضور بی‌نظیر خود در بدرقه اسطوره بین‌المللی مقاومت نشان دادند که فرق خادم و خائن را می‌دانند.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول ماه‌های گذشته بسیاری از مردم استیضاح رئیس دولت را از ما مطالبه کردن و البته گلایه‌های مردم نیز به حق است، اما صرف نظر از دلایل زمانی و موقعیتی از این نکته نگذریم آنچه راهگشاست استیضاح یک فرد نیست، بلکه استیضاح مردمی افکار حاکم بر این دولت غربگراست از جمله ویژگی‌های الگوی مدیریتی غربگرایان که باید از دستگاه حکمرانی زدوده شود سستی در مدیریت، خودکامگی در سیاست، وادادگی در دیپلماسی، خود تحقیری و بی‌خیالی در فرهنگ، رهاسازی دلالی و سوداگری در اقتصاد است، جریان غربگرا با دلبستگی به وعده‌های برجامیان و سوئیفت‌های ناگشوده آنان 7 سال کشور را معطل نگه داشته و بی‌توجه به نوآوری‌ها و استعدادهای فراوان ایرانیان سقف توان جوان ایرانی را تولید آبگوشت بزباش قلمداد می‌کنند، اما این‌ها توان خودشان را ملاک قرار دادند و توان ایران و ایرانی و سلمان و سلیمانی را در نظر نگرفتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اظهار کرد: در آستانه قرن جدید، کار مهم مجلس تراز گام دوم انقلاب، باز کردن دست و پا و مغز دستگاه حکمرانی از غل و زنجیر این جریان فکری دلبسته به غرب و چسبیده به قدرت و ثروت است، در غیر اینصورت یک فرد می‌رود و فردی دیگر همان راه را ادامه خواهد داد و در حقیقت کاسه عوض می‌شود، اما آش همان آش خواهد بود از این رو تصویب بودجه و تدوین برنامه هفتم پیشرفت و رای اعتماد به وزرای دولت بعد نیاز به تراز یابی مبتنی بر الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی دارد.

وی ادامه داد: ضمنا تقابل غرب ستایی در برابر بومی گرایی از ابتدای انقلاب ابرچالش جمهوری اسلامی بوده است، اما اینک منازعه تئوریک پایان یافته و از یک راه طی شده و تجربه زیسته سخن می‌گوییم و کافیست این دو قطب را با هم مقایسه کنیم و تجربه مکتب حاج قاسم امثال شهید فخری زاده و علی‌محمدی و تهرانی مقدم را با ژنرال‌های تکنوکرات و غربگرای دولت به قیاس بگذاریم. صدا و سیما باید پیش از نزدیک شدن به هیجانات انتخابات 1400 بستر مناظره و گفت‌وگوی جریان‌های فکری را فراهم کند تا به دور از سیاست زدگی دوگانه‌هایی که تبدیل به چالش برای کشور و مردم شدند در حضور افکار عمومی به بحث و بررسی عالمانه گذاشته شوند.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که فشار مشکلات اقتصادی را بر مردم دوچندان می‌کند بحث فساد، تبیعض و چپاول بیت المال است، قوه قضائیه توان قابل تقدیری را صرف مبارزه با مفسدان می‌کند اما مبارزه با مفسد کافی نیست باید با ریشه های فساد مبارزه کرد، یعنی سیستم اداری باید ضد فساد طراحی شود و راهکار آن نیز شفاف سازی فرآیندها و ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات در کشور است؛ ناگفته نماند که زد و بند ها در پستوها منعقد می‌شود و باید به جعبه سیاه دستگاه اداری نورافکن شفافیت تابیده شود و در واقع دیوارهای حائل شیشه ای شوند.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ضعف وزیر ارتباطات در مدیریت شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این روزها مکالمه اروتیک یک نوجوان 14 ساله ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است، اما ذهن مسئولان را نمیدانم! و هرچه است سانسور چاره کار نبوده و مشکل اگر کتمان شود درمان نمی‌شود؛ بنابراین وزیری که با اشاره به مضر بودن شبکه‌های اجتماعی گفته بود به فرزندم اجازه حضور در این شبکه‌ها را نمی‌دهم اکنون باید پاسخ دهد برای فرزندان میهن چه کرده است؟ و درباره موضوع اخیر نیز گفته است باید به کمک این خانواده نوجوان برویم جناب وزیر چگونه سطح مباحث را تا این حد تنزل می‌دهید؟ بحث بر سر یک مصداق نیست بحث بر سر یک نسل است که بی پناه در فضای بی پایان مجازی رها شده است بحث بر سر وظیفه حاکمیتی وزرایی همچون شما و زیر آموزش و پرورش است که تکلیفتان با سند 2030 هنوز مشخص نیست، میلیون‌ها دانش‌آموز را که سال‌ها حمل موبایل برای آنها ممنوع بود از واهمه کرونا به یک دنیای سرشار از ویروس آسیب بدون تدبیر و مراقبت و آموزش و همچنین بدون پیوست تربیتی و فرهنگی کشاندید.

وی افزود: موضوع را به دوگانه فیلترینگ و آزادی منحرف نکنید بحث بر سر این بوده که سرزمین ذهن و قلب نوجوانان که از فضای مجازی تغذیه می‌کند نیاز به پروتکل ندارد؟ و نیاز به تعریف سطح دسترسی ندارد؟ این فضا در سلطه و سیطره چه کسانی است؟ شبکه ملی اطلاعات به کجا رسید؟ مسئله اصلی این است که آیا مدیریت می‌کنید یا مدیریت می‌شوید! آقای روحانی می‌گوید نظارت بر وزارت وظیفه رئیس جمهور است یک جمله شما که وقت به وزرایتان نمی‌دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول