اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به ایستگاه 33 رسید/افتتاح 28 پروژه در استان تهران و گیلان

28 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 553 میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان در قالب سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به ایستگاه 33 رسید/افتتاح 28 پروژه در استان تهران و گیلان

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران صبح امروز 3 شنبه به تاریخ 2 دی ماه سال 99 با افتتاح 25 پروژه زیرساختی د استان تهران و 3 پروژه در استان گیلان پیگیری شد و با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های برقی افتتاح شده استان تهران در ایستگاه سی و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران شامل سه نیروگاه تولید پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و 16 پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است که هدف از اجرای این پروژه‌ها تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پایداری برق و تامین برق مسکن مهر است.

*تامین سالانه 7 میلیون متر مکعب برای جنوب شرق استان تهران

به گزارش فارس، پروژه آبی افتتاح شده در این استان نیز انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای 23 کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن است که از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به تامین سالانه 7 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره کرد.

بر این اساس، در استان گیلان نیز 3پروژه تامین برق در شهر آستارا با هدف تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق مسکن مهر و تعدیل بار پست‌های مجاور، افزایش ایمنی و بهبود کیفیت برق امروز با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

همچنین صبح امروز پروژه آبرسانی به 38 روستا با اجرای 63 کیلومتر خطوط انتقال، 810 مترمکعب مخازن ذخیره و 5.25 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب برای جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 867 نفر (7289 خانوار) در سطح استان گیلان افتتاح شد.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران و فعالان پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تجلیل به‌عمل آمده و از کتاب دلگرمی‌ها و همراهی‌ها با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول