اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خانواده قربانیان سقوط بوئینگ‌های 737 خواستار توقف صدور مجوز پرواز در اروپا شدند

شب گذشته خانواده قربانیان سقوط هواپیماهای بوئینگ‌های 737 از آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا خواستند تا صدور مجوز پرواز دوباره این هواپیماها را که بیش از یک سال است لغو شده، به تأخیر بیندازد.

خانواده قربانیان سقوط بوئینگ‌های 737 خواستار توقف صدور مجوز پرواز در اروپا شدند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، خانواده قربانیان دو مورد سقوط هواپیماهای بوئینگ‌های 737 مکس از آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا خواستند تا صدور دوباره مجوز پرواز این هواپیماها را به تأخیر بیندازد. آنها مدعی هستند که هنوز سوالات بدون پاسخی در باره ایمنی بوئینگ‌های 737 مکس وجود دارد. 

سقوط دو فروند از این نوع هواپیماها در اتیوپی و اندونزی که در اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 رخ داد، باعث شد تا پرواز این نوع هواپیماها در سراسر جهان ممنوع شود.

خبرها حاکی از آن است که اروپایی‌ها می‌خواهند در ماه ژانویه برای پرواز این هواپیماها مجوز صادر کنند. البته ماه گذشته سازمان هوانوردی فدرال آمریکا مجوز پرواز این هواپیماها را که در دو مورد سقوط  خود جان 346 نفر را گرفته بودند صادر کرد. 

خانواده قربانیان سقوط هواپیمای بوئینگ‌های 737  در اتیوپی طی نامه‌ای به پاتریک کی، دبیر آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا گفتند که پیش از آنکه دوباره برای پرواز این هواپیماها مجوز صادر شود، باید گزارش سقوط در اتیوپی کامل شده و بررسی‌ها انجام شود.

در این نامه آمده است: غیرممکن است که سازمان ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا پیش از آنکه ارزیابی خود نسبت به ایمنی این هواپیماها را تکمیل کند، اعلام کند که بوئینگ‌های 737 برای پرواز ایمن هستند.

این خانواده‌ها همچنین نسبت به صدور مجوز پرواز این هواپیماها توسط سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نیز اعتراض دارند. آنها می‌گویند که باید توضیح داده شود که چگونه تغییرات داده شده در این هواپیماها باعث می‌شود که بوئینگ‌های 737 ایمنی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول