اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین‌شهری رعایت نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین‌شهری صفر درصد است در تاکسی‌ها هم‌عدد بسیار پایین است که این اعداد پایین ممکن است به همشهریان آسیب بزند.

فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین‌شهری رعایت نمی‌شود

سید علی‌رضا مروجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه وضعیت کاشان تا آخر هفته نارنجی است، اظهار کرد: وضیعت نارنجی شکننده است و هرلحظه ممکن است وضعیت به قرمز وجود دارد و باید مراقبت بیشتری در وضعیت نارنجی انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه با زحماتی که مردم، مسؤولان، رسانه‌ها، کادر سلامت، خیرین و کشیده‌اند وضعیت کاشان مطلوب شده است، افزود: عادی انگاری یک تله قدیمی است که جامعه در مردادماه به تصور اینکه همه‌چیز عادی شده بود بلای سختی در پاییز به سر ما آورد، لذا امیدواریم این عادی انگاری باعث نشود در زمستان همان اتفاقات تلخ تکرار بشود.

وی بابیان اینکه وضعیت فعلی ازنظر پروتکل‌ها خوب است اما عالی نیست، افزود: 15 درصدی که در حال حاضر پروتکل هار را رعایت نمی‌کنند خطرناک هستند.

مروجی با ابراز ناراحتی شدید از ناوگان اتوبوس‌رانی و حمل نقل بین‌شهری در کاشان، تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های بین‌شهری صفر درصد است در تاکسی‌ها هم‌عدد بسیار پایین است که این اعداد پایین ممکن است به همشهریان آسیب بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه، دفاتر پیشخوان، نانوایی‌ها، پلیس +10 برخی از مطب‌ها برخی از مراکز درمانی و  هم مشاهده‌شده که پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز تذکر جدی به همه مسئولین در مراکز دولتی دادیم تا با جدیت بیشتری پروتکل ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در مراکز اورژانس و مطب‌ها افراد زیادی همراه مریض هستند که این اتفاق خوبی نیست، ادامه داد: تذکرات جدی که در اختیار خودمان بوده است داده‌ایم؛ قرار بوده در نرم‌افزار ماسک نگهبان‌های ادارات بانک‌ها مراکز تجمعی و... افرادی که مراکز وارد می‌شوند کنترل کنند و باید کارت ملی افراد توسط نرم‌افزاری که درگوشی نگهبانان است بارکد آن اسکن و یا کد ملی آن وارد شود که اگر شخصی مبتلا هست برای قرنطینه راهنمایی شود.

مروجی با اشاره به اینکه، در مورد ویروس انگلیسی در حال حاضر گزارشی نداریم، تصریح کرد: طبیعتاً باید مراقب باشیم، وزارت بهداشت هشدارها را داده است، مسیر انتقال ویروس مثل کرونای فعلی است که اگر فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها را رعایت نکنیم هر نوع بیماری سراغ ما می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بابیان اینکه ورودی بیمارستان بهشتی کاشان و فوتی‌ها کاهش پیداکرده است که جای خوشحالی است، گفت: شاخص بستری به ازای ۸۰ هزار نفر جمعیت مثل بقیه شهر های کشور یعنی ۹ در ۱۰۰ هزار نفر شده ایم و میزان مرگ و میر هم تا هفته گذشته مانند بقیه کشور است .

وی در خصوص طرح شهید سلیمانی گفت: با قوت و جدیت گام چهارم در حال انجام است، در طرح‌های قبلی که غربالگری‌ها بودند بیمارستان محور بودند اما طرح شهید سلیمانی ویروس محور است، آن سه‌گام غربالگری قبلی حالت منفعلانه داشت اما این طرح شهید سلیمانی فعالانه است و با سه تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی با همکاری پایگاه‌های بسیج و سایر ارگان‌ها در حال انجام است.

مروجی در پایان بابیان اینکه، دستاوردی که در میزان بستری‌ها و فوتی‌ها مثل بقیه کشور در هفته گذشته شده است و شاخص بسیار خوبی است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا کمتر از این بشود مکان‌هایی که پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی را نمی‌کنند کسانی هستند که به بقیه جامعه ظلم می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول