اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

آقای رئیسی! لطفا دستور توقف این تصمیم را صادر کنید/ مطبوعات بازوی اجرای عدالت است

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار قطع سهمیه آگهی‌های ثبتی در مطبوعات محلی شد.

آقای رئیسی! لطفا دستور توقف این تصمیم را صادر کنید/ مطبوعات بازوی اجرای عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس،  مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات تجاری ثبت اسناد کشور در نامه شماره  961616/99 مورخ 3/9/1399 به رئیس اداره تمرکز و توزیع آگهی های دولتی وزارت ارشاد تاکید کرده که از درج آگهی های ثبتی در تمام مطبوعات محلی از جمله هفته نامه ها در سطح کشور خودداری شود.

گفته می شود این مکاتبه به دنبال عدم پاسخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامه تاریخ گذشته و به شماره 70190/93 مورخ 4/5/1393 درباره تفسیر وا|ژه "کثیرالانتشار" صورت گرفته است.

علی اکبر روح نواز مدیرمسئول هفته نامه منطقه ای در این باره به خبرگزاری فارس گفت: استناد معاونت حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به یک نامه تاریخ گذشته و تفسیر اشتباه از عبارت حقوقی به هیچ عنوان پذیرفته نیست؛ تنها مرجع ذیصلاح در این باره بخصوص، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


وی با ابراز تعجب از اصرار و فشار پیاپی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حذف آگهی های ثبتی در مطبوعات محلی گفت: چنانچه وزارتخانه زیر بار این دستور تبعیض آمیز و انحصاری برود، این اقدام آخرین میخ بر تابوت مطبوعات محلی و بخش خصوصی خواهد بود که به دلیل مشکلات مالی در حال تعطیلی هستند.

روح نواز با اشاره به دیدگاه مثبت آیت الله رئیسی به مطبوعات، خاطرنشان کرد: رئیس محترم قوه قضائیه به شایستگی گفتند که رسانه ها بازوی کمکی عدلیه برای اجرای عدالت هستند؛ از ایشان انتظار می رود دستور دهند تا مکاتبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف امیدآفرینی و حمایت از اقتصاد مطبوعات محلی و بخش خصوصی، کان لم یکن تلقی شود.

این فعال رسانه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تلقی عمومی از نامه مذکور این است که سازمان ثبت به دنبال انحصاری کردن آگهی های ثبتی در معدود رسانه خاص آن هم دارای حمایت های مالی دولتی و عمومی غیردولتی است که اساساً با منش و مشی عادلانه جنابعالی سازگاری ندارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول