اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نیروگاه شهید منتظری جان مردم اصفهان را به خطر انداخته است

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و شورای اسلامی گفت: فعالیت نیروگاه شهید منظری با مصرف مازوت به‌جای گاز، جان مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار و اصفهان را به خطر انداخته است.

نیروگاه شهید منتظری جان مردم اصفهان را به خطر انداخته است

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر به نارضایتی مردم از آلودگی شدید هوا اظهار کرد: فعالیت نیروگاه شهید منظری با مصرف ماهوت به‌جای گاز، جان مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار و اصفهان را به خطر انداخته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی افزود: این نیروگاه به‌تازگی با دستور دو وزیر نیرو و نفت اقدام به مصرف مازوت به‌جای گازطبیعی برای تولید برق کرده است.

وی هشداردادکه درصورتی‌که این نیروگاه مصرف مازوت را کنار نگذارد از اختیارات نمایندگی برای لغو این تصمیم خطرناک در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد کرد.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس یادآوری کرد که آلودگی هوای اصفهان و دو شهرستان برخوار و شاهین‌شهر و میمه به علت سرمای زمستان و وارونگی هوا به مرحله خطرناک رسیده است ؛ در چنین شرایطی وزرای نیرو و نفت با چه توجیهی به نیروگاه شهید منتظری اصفهان مجوز استفاده از مازوت را داده  و جان مردم را به خطر انداخته‌اند.

حاجی دلیگانی یادآوری کرد: نیروگاه شهید منتظری ازچندسال پیش تاکنون با مجوز قوه قضائیه اجازه نداشت از سوخت مازوت که آلایندگی بالایی دارد و برای تنفس مردم شهرهای نزدیک به این نیروگاه خطرناک است استفاده کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با افزایش جمعیت در شهرهای نزدیک نیروگاه، آلایندگی‌ها بیشتر شده است ؛ در چنین شرایطی نباید استفاده ازمازوت دوباره باب شود و جان صدهاهزارنفربه خطر بی افتد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول