اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر صهیونیست: توافق صلح دیگر پیش از اتمام دوره ترامپ بعید است

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی احتمال امضای توافق سازش با یک کشور اسلامی دیگر را پیش از اتمام دولت کنونی آمریکا و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، بسیار پایین ارزیابی کرد.

وزیر صهیونیست: توافق صلح دیگر پیش از اتمام دوره ترامپ بعید است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم امیدواری یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی برای سازش با پنجمین کشور اسلامی پیش از اتمام دولت کنونی آمریکا، «اِلی کوهن» وزیر اطلاعات این رژیم احتمال رخ دادن این امر را بعید دانست.

کوهن در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالاتز» موسوم به رادیو ارتش اسرائیل گفت که غیرمحتمل است آمریکا بتواند طی یک ماه پیش‌رو، توافق‌های سازش دیگری بین تل‌آویو و کشورهای عربی یا اسلامی ایجاد کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، وی با لیست کردن نام شش کشور از جمله عربستان سعودی، عمان، نیجر و موریتانی به عنوان گزینه‌های بالقوه برای عادی‌سازی روابط، اما اظهار داشت: «شانس این رخ دادن آن بسیار پایین است».

این وزیر صهیونیست دو کشور آسیای شرقی را نیز از گزینه‌های احتمالی برای امضای توافق سازش عنوان کرد اما از ذکر نام آنها طفره رفت. 

بر اساس این گزارش، کوهن همچنین افزود: «شانس انجام این توافق‌ها در سال‌های آینده وجود دارد اما تا بیستم ژانویه خیر. اقدامات رئیس‌جمهور منتخب [جو] بایدن برای تداوم توافق‌های ابراهیم بسیار مهم است».

به نوشته جروزالم‌پست، وی در این باره گفت: «اگر بایدن سیاست‌های ترامپ را ادامه دهد، با جدیت علیه ایران که حامی شماره یک تروریسم دولتی است تحریم‌ها را ادامه دهد و شجاعت از خود نشان دهد، آنگاه این توافق‌ها نیز می‌تواند ادامه یابد».

این در حالی است که پیش از این، «اوفیر آکونیس» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شده بود تل‌آویو امید دارد پیش از اتمام دولت کنونی آمریکا و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، پنجمین کشور اسلامی نیز با آنها سازش کند. (جزئیات بیشتر)

طی چند ماه اخیر کشورهای امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب در ازای دریافت برخی موارد مطلوب خود، با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کرده و روابط خود را عادی‌سازی کردند.

روز گذشته همچنین «آدام بوهلر» رئیس شرکت بین‌المللی توسعه مالی آمریکا برای پیوستن دولت اندونزی به توافق سازش با رژیم صهیونیستی، رشوه چند میلیارد دلاری پیشنهاد کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول