اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نظارت بر مجموعه‌های قضایی امری ضروری است/ فضای مجازی باید مدیریت صحیح شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم ضرورت بر نظارت بر مجموعه‌های قضایی گفت: فضای مجازی باید مورد مدیریت صحیح قرار گیرد.

نظارت بر مجموعه‌های قضایی امری ضروری است/ فضای مجازی باید مدیریت صحیح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه دیدار نخبگان و اقشار مردم خراسان شمالی با اشاره به اجرای خواست مردم و قانون به‌عنوان اجرای عدالت اظهار کرد: همگان بدانند که در حوزه کاری خود باید عدل را گسترش دهند و مردم احساس اجرای عدالت کنند و مردم با روابط مبتنی بر عادلانه روبه‌رو باشند و نظام اداری کشور ورود عادلانه داشته باشد و برای ارائه خدمات باید ارائه خدمت به‌صورت عادلانه باشد.

وی افزود: باید توزیع ظرفیت‌ها و امکانات به‌صورت عادلانه باشد و این امر مهمی است که محوریت بر اجرای عادلانه قانون است و هیچ‌کس در هیچ شرایطی اجازه نقض قانون را ندارد و این اجازه را ندهد و همه برای اجرای قانون احترام بگذارند.

رئیس قوه قضاییه  تصریح کرد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد بستری است که با استفاده از مفاد قوانین مختلف این سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها و همه آنانی که دغدغه مردم‌دارند، مشکلات را رصد کنند و باید به این مجموعه‌ها میدان داد که سخن مردم را بزنند وسخنان آنان شنیده شود.

وی افزود: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد و توجه به آمران معروف و ناهیان از منکر در راستای مطالبه اجرای قانون و عدالت است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: باید به سازمان‌های مردم‌نهاد میدان داد و سخنان آنان را شنید و باید با همه وجود تلاش کرد که این سخنان اجرایی شود و این نعمت است و نه نغمت که افرادی متوجه اوضاع هستند و تنبه و تذکر می‌دهند و این نعمت جدی برای همه مسئولان باید تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسئولیتی در همه ادوار هستند باید تعهد خود به مردم را انجام دهند زیرا ترک فعل‌هایی بعضاً اتفاق می‌افتد که خسارت‌های بیشتری از فعل‌ها دارد و مسئولان توجه داشته باشند که ترک تعهد و وظیفه نیز موجب خسارت به مردم در عصرها و نسل‌ها می‌شود و شاید یک دوره خسارت نباشد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تعهدات مسئولان و بخش‌های مختلف نباید تعهدات به‌صورت یک‌طرفه لغو نشود و موجب ضرر به مردم شود و اگر کسی صاحب قدرت بود نباید قراردادها را لغو کرد و باید به تعهدات پایبند بود و هیچ بخشی مبنی بر تکیه قدرت نباید تعهد خود را یک‌طرفه لغو کند.

وی ادامه داد: توجه و حساسیت به کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است و این مقدمه شکل گرفتن سبک زندگی اسلامی است که رهبری نیز در این عرصه تأکید دارند و آسیب‌ها اجتماعی در جامعه ما با سبک زندگی اسلامی نمی‌سازد و باید تلاش شود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مردم و نخبگان و دستگاه‌های مختلف در جریان شکل سبک زندگی اسلامی حرکتی بسیار تعیین‌کننده خود را ایفا کنند و وارد شوند.

رئیس دستگاه قضا درباره مدیریت فضای مجازی تصریح کرد:  فضای مجازی مورداستفاده همگان است و در دسترس ترین دست ساخته‌های بشر است که به این سرعت گسترش و توسعه پیداکرده و همه لایه‌های زندگی اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و اگر مدیریت نشود و جلوی آسیب‌ها گرفته نشود، مردم نمی‌توانند برای تسهیل امور و راحت برگزاری ارتباطات اقدام مؤثر انجام شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد که فضای مجازی به محلی برای قمار، فحش، فساد مواد مخدر و فضای بسیاری از کلاهبرداری ها شود و فضای مجازی بستری شود برای کسانی که به امور اقتصادی ضربه بزنند و به اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی ضربه بزنند و حریم‌ها را بشکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی افزود: استفاده نادرست از این فضا باید تبدیل به استفاده به‌صورت منظم شود و نباید با شرارت‌ها در این فضا عرصه بر همه تنگ شود زیرا خلاف حق مردم، حقوق اجتماعی و حقوق عامه است.

وی اظهار کرد: ارتباطات ناصحیح در فضا مجازی مردم را دچار آسیب می‌کند و درحالی‌که این فضا می‌تواند مورد ارتباط علمی فرهنگی و اجتماعی باشد، محلی برای افراد شرور و کلاهبرداری ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: افرادی در این فضا به دنبال توزیع مواد مخدر هستند که امری خلاف است و نبایداین اقدامات  اجازه داده شود و با مدیریت صحیح فضای مجازی باید بستری برای کار صحیح باشد و نه اینکه مردم و خانواده‌های دچار دغدغه باشد و اذیت شوند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سرعت کار در دستگاه قضایی در حال تسریع است و پرونده‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد و باید نسبت به نظارت‌ها در مدیرکل بازرسی، نحوه نظارت بر مدیران و گزارش‌های مدیران در استان توجه شود زیرا بازرسی‌های پنهان و آشکار انجام می‌شود و نظارت‌ها در دستگاه‌های قضایی بر خود مجموعه و بیرون از سازمان قضایی در حال انجام است و به راین امر تأکید شده و نظارت بر مجموعه دستگاه قضایی و همکاران به مجموعه دستگاه قضایی امری ضروری است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول