اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

47 درصد فعالان حوزه درمان کارتخوان نصب کردند

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: 47 درصد فعالان حوزه درمان اقدام به نصب پایانه فروشگاهی کرده‌اند.

47 درصد فعالان حوزه درمان کارتخوان نصب کردند

میرحیدر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: فعالان 15 حرفه، در شهریور ماه سال98 برای نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی برای عملکرد سال99 فراخوان شدند.

وی تصریح کرد: این 15 شغل شامل وکلا، مشاوران حقوقی و خانواده، دفتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها و کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودها، مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار، قنادی، میوه و تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، لوازم‌التحریر، بازی‌های رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی و دیگر اماکن در کل کشور بودند که باید تحت نظارت امور مالیاتی قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به پایش انجام شده در استان در ارتباط با نصب کارتخوان بیان کرد: تا کنون بالغ بر50 شغل و حرفه مکلف به نصب و راه‌اندازی و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 47 درصد از فعالان حوزه درمان اقدام به ثبت پایانه فروشگاهی کرده‌اند، اضافه کرد: از بین 15 شغل اعلامی شهریور سال قبل نیز پلیس +10 با 71 درصد بیشترین نصب و آرایشگاه‌های زنانه و مجموعه‌های فرهنگی ورزشی و میوه تره‌بار فروشی‌های مستقر در میدان تره بار با یک درصد کمترین استقبال را برای ثبت و راه‌اندازی پایانه فروشگاهی داشته‌اند.

رضوی گفت: عدم نصب یا عدم استفاده از سامانه صندوق فروش فروشگاهی یا عدم ثبت صورتحساب خرید و فروش، موجب تعلق جریمه‌ای معادل 2 درصد فروش می‌شود و مأخذ محاسبه جریمه عدم نصب و راه‌اندازی پایانه فروشگاهی، آن بخشی خواهد بود که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به مزایای نصب پایانه فروشگاهی اشاره کرد و افزود: این اقدام گامی برای افزایش شفافیت اقتصادی، عدالت مالیاتی و رضایت مودیان و مبارزه با فرار مالیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات عاملی موثر در توسعه و سازندگی کشور محسوب می‌شود، گفت: همکاری و همراهی مردم با نظام مالیاتی می‌تواند مهم‌ترین عامل رشد و توسعه جامعه ، تحقق رفاه اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور شود.

رضوی با بیان اینکه مالیات نقش موثر و مستقیمی در تامین منابع مالی و انجام پروژه‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌ها دارد، افزود: از همین رو اجرای طرح‌های عمرانی همچون بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها و پل‌ها، حمل و نقل عمومی، فرودگاه‌ها و خطوط هوایی، منابع آبی، مدیریت شهری ، تولید جریان برق و مخابرات، ارتباطات، مدیریت سلامت جامعه، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و گسترش خدمات در مناطق محروم نیازمند بودجه قابل توجهی است که بخشی از آنها از محل درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در ادامه از پرداخت ۱۲۶ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در نیمه نخست امسال به‌ حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: ۵۳ میلیارد تومان برای شهرداری‌های شهر زنجان بوده و بقیه آن نیز به شهرداری‌ها و دهیاری‌های دیگر مناطق استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول