اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

راه اندازی کانال نوجوان تی وی/ اجرای برنامه‌های فاطمیه ویژه نوجوانان

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی با اشاره به راه اندازی کانال نوجوان تی وی به منظور حفظ ارتباط مسجد و کانون با نوجوانان در شرایط کرونا ، برنامه ی تیم رسانه ای نوجوان تی وی برای ایام فاطمیه سال ۱۴۴۲ هجری راتشریح کرد.

راه اندازی کانال نوجوان تی وی/ اجرای برنامه‌های فاطمیه ویژه نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام حسن فرزانه موحد ، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در این ایام بخاطر روندی که در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری اتفاق افتاد، ارتباط حضوری نوجوانان با مسجد بسیار کمتر شد.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی ادامه داد: ما برای حفظ این ارتباط کاری را با عنوان نوجوان تی وی آغاز کردیم که در قاب گوشی تلفن همراه قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: در ابتدا بخش اول کانال نوجوان تی وی با عنوان« انرژیوم» بارگذاری شد که در آن پویش 60 ثانیه دلتنگی با امام زمان(عج) را داشتیم که طی این پویش نوجوانان سراسر کشور آثار خود را برای کانال ارسال کرده و مطالب، تصاویر و صوت‌های برگزیده در این بخش بارگذاری شد.

فرزانه موحد ادامه داد: مسابقه پاکنویس نیز بخش دیگری بود که با موضوع سواد رسانه ای برگزار شد که در قالب آن عکس‌هایی در کانال گذاشته می‌شد و نوجوان برداشت خود را در خصوص این تصویر در 5جمله کوتاه ارسال می‌کرد و آثار ارسالی برگزیده دربخش دوم انرژیوم بارگذاری می‌شد.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ایام فاطمیه قرار داریم به ارائه گزارشی از برنامه ی تیم رسانه ای نوجوان تی وی برای ایام فاطمیه سال ۱۴۴۲ هجری پرداخت و گفت: این برنامه‌ها در چند محور ارائه می‌شود.

فرزانه موحد با اشاره به بخش کارشناس محور گفت: این بخش، 10 قسمت ویدیویی است که با توجه به سلیقه مخاطب نوجوان، به صورت 100 ثانیه ای و با محتوایی غنی و جذاب آماده شده است.

وی ادامه داد: برای ارزیابی از هر قسمت، سوالی طرح شده، که مخاطب با مشاهده کلیپ‌ها و جواب دادن به سوال، امتیازاتی کسب و در قرعه کشی شرکت داده می‌شود.

فرزانه موحد به بخش کلیپ‌های شعائری اشاره کرد و افزود: این بخش، شامل حدود 30 کلیپ در قالب‌های دکلمه، شعرخوانی، سرود، مداحی، مصاحبه و... می‌شود و همه این کلیپ‌ها، توسط نوجوانان اجرا شده و ویژه همین طرح تولید شده اند.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی ادامه داد: در راستای حفظ شئونات و فرهنگ سازی، در هیچ یک از کلیپ‌ها از آهنگ استفاده نشده است.

وی در ادامه به بخش نمایش اشاره کرد و گفت: این بخش، شامل 10 قسمت نمایش، برگرفته از گفتارهای حضرت زهرا سلام الله علیها و یا گفتارهایی در مورد ایشان است.

فرزانه موحد تاکید کرد: به روز بودن فضای این نمایش‌ها، از مزایای این بخش است که باعث شده مخاطب نوجوان ارتباط بیشتری با آنها برقرار کند و محتوا را به صورت ملموس تری دریافت کند.

وی با اشاره به خش داستان گویی گفت: این بخش نیز شامل 10 قسمت است و در این بخش، داستان‌هایی تاریخی از لحظات مختلف زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها، با صدایی نوجوانانه روایت می‌شود.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی ادامه داد: نقاشی‌های زیبایی که به این روایت‌ها ضمیمه شده است، فضای چشم نوازی را برای مخاطب رقم میزند.

وی به بخش استوری مذهبی اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی، بیش از 20 کلیپ کوتاه و متناسب برای قرار دادن در استوری تولید شده است که در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود، تا صفحات شخصی خود را مزین به آنها کنند.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی با اشاره به بخش موشن گرافی گفت: این بخش، شامل 5 قسمت موشن گرافی است.

وی افزود: این کلیپ‌ها در موضوعاتی همچون بیوگرافی حضرت زهرا سلام الله علیها و یا گفتار‌های اندیشمندان در مورد ایشان و یا شیوه‌های عزاداری نوجوانان در این ایام تولید شده اند، تا به بهترین و زیباترین شکل، مفاهیم آموزشی را به مخاطب انتقال دهد.

فرزانه موحد همچنین به بخش مسابقه محتوایی اشاره کرد و گفت: یکی از زمان‌برترین بخش‌ها، مسابقه نوجوان فاطمی است که بحث دریافت محتوا از مخاطبان در چهار بخش نقاشی، عکاسی، کلیپ سازی و متن ادبی را به دوش می‌کشد.

وی بخش پرسشنامه اینترنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: این بخش در قالبی متفاوت و با هدف آموزش، مسابقه ای اینترنتی به صورت پرسشنامه تهیه شده است.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی افزود:این پرسش‌ها کاملا حساب شده هستند و جوانب مختلف در آنها لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه سوالات مسابقه در اینجا قابل مشاهده است افزود: پایان برنامه، به قید قرعه به برگزیدگان این مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

مسؤول کانون فرهنگی هنری شهید صالحی در پایان یادآور شد: تمام بخش‌های اشاره شده در دو آدرس @NojavanTV و @Fatemieh1442 در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول