اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اختصاص 2558 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب بین‌المللی انزلی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از مصوبه تیرماه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور خبر داد و گفت: برای احیای تالاب بین‌المللی انزلی طرح جامع هفت ساله با مبلغ اعتبار دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان در نظر گرفته ‌شده است.

اختصاص 2558 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب بین‌المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ساسان کفایی با حضور در برنامه در مسیر توسعه شبکه باران عنوان کرد، ۱۵ منطقه از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط‌زیست با مساحت مجموع ۱۲۸.۵۷۳ هکتار که ۹.۱۵ درصد از مساحت استان را شامل می‌شوند، در استان وجود دارد، اظهاد کرد: ۶ منطقه شکار ممنوع نیز با مجموع مساحت ۱۴۴.۸۵۸ هکتار در استان داریم که ۱۰.۳ درصد از مساحت استان را شامل می‌شوند.

وی به مناطق شکار ممنوع استان نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع ۲۱ منطقه چهارگانه و تحت مدیریت با مساحت ۲۷۳.۴۳۱ هکتار که ۱۹.۴۵ درصد از مساحت استان را شامل می‌شوند، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان حفاظت و حراست می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اهمیت تالاب بین‌المللی انزلی به لحاظ زیست‌محیطی برای استان گیلان بیان کرد: ازلحاظ محیط‌زیست تالاب انزلی دارای ارزش‌های بین‌المللی بوده و اهمیت آن کمتر از سایر تالاب‌های بین المللی از جمله تالاب بین‌المللی دریاچه ارومیه نیست.

وی با تأکید بر اینکه این میزان بودجه در یک طرح جامع به مدت هفت سال برای احیای تالاب انزلی در جلسه ستاد ملی مصوب شده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مسئول نظارت بر اجرای این مصوبات بوده و مکلف است گزارش عملکرد دستگاه‌ها را سالانه به ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور ارائه نماید.

کفایی با اذعان اینکه طرح جامع هفت ساله در تیرماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور و با قید فوریت مصوب شده است، تصریح کرد: هر یک از سازمان‌ها، دستگاه مجری در پروژه‌های این طرح مطابق با شرح وظایف سازمانی خود هستند و دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف است تا از منابع اعتباری لازم برای اجرای پروژه‌های مصوب را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی نمایند.

وی با درخواست از مجمع نمایندگان استان برای اختصاص ردیف بودجه مشخص در طرح احیا تالاب بندر انزلی بیان کرد: از مجمع نمایندگان استان درخواست دارم تا ردیف بودجه‌ای مشخص برای مبلغ پیشنهادی دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان و احیای تالاب انزلی در قانون بودجه سالانه اختصاص دهند زیرا در این صورت هرساله مبلغی مشخص برای احیای این تالاب تعلق می‌گیرد و به عبارت دیگر بودجه پادار می‌گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با ابراز خرسندی از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در جهت مبارزه با سنبل آبی گفت: وزیر کشور بر اساس بند میم ماده ۲۸ قانون الحاق پیشنهاد ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گیاه سنبل آبی در تالاب انزلی به رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه ارائه و با موافقت دکتر نوبخت هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور این مبلغ را به استان گیلان تخصیص داد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول