اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آسفالت بیش از 471 هزار متر مربع از معابر روستایی گچساران از محل قیر رایگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: در هفت سال اخیر 471 هزار متر مربع از معابر روستایی این شهرستان با هدف زیبا سازی از محل قیر رایگان زیر سازی و آسفالت شده است.

آسفالت بیش از   471 هزار متر مربع از  معابر روستایی گچساران از محل قیر رایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، اجرای طرح هادی، احداث، مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از مهمترین اقدامات ارزشمند و ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در این چند سال اخیر شاهد آن هستیم.

بنیاد مسکن به عنوان یکی از نهادهای ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به فرمان امام خمینی (ره)  در فروردین سال 1358 تشکیل شد و از بدو تشکیل تاکنون خدمات ارزنده‌ای به جامعه روستایی عرضه کرده است.

از مهمترین مشکلات روستاییان در سال‌های اخیر نبود زیرساخت‌هایی همچون ، گاز، برق، آب ، جاده دسترسی مناسب و امکانات رفاهی و ورزشی بوده که در این چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر توسعه  و عمران روستایی بوده‌ایم.

 جذب بیش از پنج هزار تن قیر برای آسفالت معابر روستایی

در این باره حمداله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به بخشی از خدمات بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۹۷ هزار متر مربع از معابر روستایی این شهرستان با  بیش از پنج هزار تن قیر آسفالت شده  است.

 وی با بیان اینکه 871هزار متر مربع از معابر روستایی  معادل  ۷۲ درصد آن در هفت سال اخیر انجام گرفته است، افزود: برای آسفالت  این میزان از معابر روستاهای این شهرستان بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن قیر جذب شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران  ادامه داد: از مجموع این میزان  قیر‌های جذب شده برای آسفالت معابر روستایی  یک‌هزار و ۵۰۰ تن از محل قیررایگان بوده است.

عباسپور در ادامه عنوان کرد: در هفت سال اخیر  ۲۵۸ هزار و ۹۵۰ متر بیس، ۵۳۳ هزار و ۷۵۰ متر مربع زیر سازی، ۳۹۷ هزار و ۹۵۰ متر مربع بیس و آسفالت در روستاهای این شهرستان صورت گرفته است.

آسفالت 471هزار متر مربع از معابر روستایی از محل قیر رایگان

وی با بیان اینکه در این مدت  471 هزار متر مربع از  معابر روستایی این شهرستان با هدف زیبا سازی از محل قیر رایگان زیر سازی و آسفالت شده است، اذعان کرد:   این در حالی است که در گذشته تنها ۲۴۹ هزارو ۷۵۰ متر مربع زیر سازی، ۳۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع بیس و آسفالت در روستاهای این شهرستان انجام شده بود.

این مسوول ابراز کرد: از محل قیر رایگان در هفت سال اخیر ۵۰ روستای این شهرستان از جمله  باباکلان، بی بی جان آباد، آبشیرین، پشه کان، سربیشه، ماهور باشت، کلاغ نشین و ناصر آباد آسفالت شد.

 اختصاص  71 میلیارد ریال برای  اجرای 28 طرح عمران روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران با بیان اینکه در حال حاضر  ۹۰ درصد معابر روستایی این شهرستان ت با هدف زیبا سازی روستاها، زیر سازی و آسفالت شده است، ابراز کرد: امسال 71میلیارد ریال برای اجرای 28 طرح عمرانی  در روستاهای کمتر توسعه یافته این شهرستان اختصاص  داده شد.

وی ادامه داد این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های از جمله  بهسازی معابر روستایی ، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت در نظر گرفته شده است.

 عباسپور با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها بیش از ۶۰ درصد است، تصریح کرد: با جذب این میزان اعتبار و اجرای طرح‌ هادی در روستاها در زمینه  بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان روستاهای  صورت خواهد گرفت.

مقاوم سازی2800 واحد مسکونی روستایی در گچساران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه  از اختصاص 195 میلیارد ریال برای احداث ۳۰۰ واحد مسکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار  125 میلیارد ریال به صورت تسهیلات کم بهره  و 75 میلیارد ریال کمک بلاعوض است، گفت: این میزان اعتبار برای احداث مسکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تخصیص داده شد.

عباسپور ابراز کرد: تاکنون  2 هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده است.

وی عنوان کرد: هفت هزار واحد مسکونی روستایی در گچساران وجود دارد که تاکنون بیش از  40 درصد آن مقاوم سازی شده است.

این مسوول  در ادامه  بیان کرد:  ۵۵ روستای دارای طرح هادی در این شهرستان وجود دارد که معابر ۴۵ روستای در هفت سال اخیر آسفالت شده است.

عباسپور افزود: در حال حاضر طرح هادی در ۵۶ روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان  اجرا شده است.

 وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای وظایف خود تا کنون خدمات زیادی در سطح روستاهای استان اجرایی کرده است.

انتهای پیام/82031

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول