اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| هزینه‌‌ اساتید حق‌التدریس در بودجه پیش‌بینی نشده است

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: متأسفانه قانو‌نگذار پرداخت هزینه‌های اساتید حق‌التدریس دانشگاه را در بودجه پیش‌بینی نکرده است و این موضوع در حالیست که بار عمده آموزش برعهده اساتید مدعو است.

فارس من| هزینه‌‌ اساتید حق‌التدریس در بودجه پیش‌بینی نشده است

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره «درخواست افزایش حقوق مربیان حق‌التدریس فنی‌وحرفه‌ای»، اظهار کرد: این دانشگاه حدود 20 هزار استاد مدعو، هزار کادر ثابت و 180 هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد. 

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و آموزش عالی مهارتی باید توسعه پیدا کند و نمی‌توانیم به این تقاضای اجتماعی پاسخ ندهیم؛ بنابراین نیاز است آموزش‌های عالی مهارتی را در بخش‌های مختلف اجتماعی، صنعت و کشاورزی در جامعه هرچه بیشتر گسترش دهیم. 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه شاید نیاز نباشد که اساتید ثابت داشته باشیم، گفت: اصل آموزش مهارتی به طوری است که مرتب تغییر می‌کند، تحول دارد و به روز می‌شود، ولی باید توان و پتانسیلی در دانشگاه وجود داشته باشد که نیروهای خبره و متخصص در صنایع مختلف حضور یابند و در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای مهارت را به دانشجویان منتقل کنند که این اصل را پذیرفته‌ایم. 

صالحی عمران با بیان اینکه الزاماً باید دانشگاه اساتید مدعو داشته باشد، گفت: متأسفانه قانون‌گذار پرداخت هزینه‌های اساتید حق‌التدریس دانشگاه را در بودجه پیش‌بینی نکرده است؛ در حقیقت بار عمده آموزش برعهده اساتید مدعو است و هزینه‌ها به سمتی می‌رود که باید از سایر هزینه‌ها کاسته شود تا حقوق اساتید را پرداخت کنیم و این نقیصه‌ای است که در بودجه‌ریزی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای وجود دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول