اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سؤالات جدی دانشجویان از شورای شهر اصفهان/ چرا تغییر نام معابر دستاویز بهره‌مندی‌های سیاسی می‌شود؟

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر اصفهان در بیانیه‌ای خطاب به شورای اسلامی این شهر تأکید کردند: چرا در یک فرآیند غلط، تغییر نام خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر، دستاویز برخی بهره‌مندی‌های سیاسی خارج از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

سؤالات جدی دانشجویان از شورای شهر اصفهان/ چرا تغییر نام معابر دستاویز بهره‌مندی‌های سیاسی می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام نور اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و انجمن مستقل دانشگاه خوراسگان؛ خطاب به شورای اسلامی شهر اصفهان بیانیه‌ای پیرامون ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم و گام برداشتن جهت حل مشکلات آن‌ها، صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: برگ‌های تاریخ ایران زمین را همیشه شور و حماسه‌ی ایرانیان و از خود گذشتگی و فداکاری مردم این سرزمین پر کرده است و پس از انقلاب اسلامی نیز این شور و حماسه با ایدئولوژی متقن خداباوری و نفی استکبار و ظلم در مردم کشور نهادینه شد و البته اصفهان، شهر حماسه‌ شهیدان و نام آوران بزرگ همچون خرازی و همت و کاظمی بوده است و کوی و برزن‌های این شهر پر از نوای حماسه و عشق است.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر اصفهان تأکید کرده‌اند: در این بین همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز پیش‌تر در مورد مداخله‌ رسانه‌ای و روانی معاندان و منافقان در وحدت و همدلی مردم فرموده بودند که: «مگس روی زخم می‌نشیند» متأسفانه اخیراً و در پی اتفاقات مختلف در کشور، عده‌ای خواسته و یا ناخواسته به جای پرداختن به حل مشکلات اساسی مردم و پیگیری مسأله معیشت و دغدغه‌های اساسی آنان، در پی بر هم زدن اتحاد، آرامش و همدلی مردم هستند و با اقدامات شاذ و حاشیه‌ای به این موضوعات می‌پردازند و نیز با پیشنهاد تغییر نام اماکن و خیابان‌های شهر شهیدان زمینه تشویش اذهان عمومی و ایجاد رویه تفرقه و دو قطبی در بین مردم را فراهم می‌سازند.

در بخش دیگر این بیانیه تأکید شده است: این اقدامات که متأسفانه بدون بررسی و در نظر قرار دادن اولویت‌های اساسی جامعه در شرایط امروزی انجام می‌گیرد، خلاف مسلک و دون شأن مسؤولان و منتخبان مردم است و تنها جامعه را از آرمان اصلی خویش دور می‌نماید.

در ادمه این بیانیه آمده است: عملکرد نهادهای مختلف در مدیریت شهری شهر اصفهان اگرچه رویدادهای مهم فرهنگی را رقم زده است، اما طبیعی است که نیاز به همراهی و همکاری با نخبگان جامعه جهت پر کردن برخی خلأها را دارد و جنبش دانشجویی با رصد دقیق مسائل و مشکلات و همچنین با توجه به موضوع فرهنگ و هنر در پی جاری کردن اتفاقات جدید و در خور شأن مردم شریف اصفهان می‌باشد.

جمعی از دانشحویان اصفهانی تأکید کرده‌اند: همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، شهر شور و حماسه، نیاز به رنگ و بوی این صلابت را دارد و محور این همدلی و اتحاد مردم، شهدا و قهرمانان این سرزمین هستند که با از خود گذشتگی در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، فرهنگی و ... جان و مال خود را فدای این مردم و سرزمین خود کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: در همین راستا و با توجه به رسالت شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها، در تداوم زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان، که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نیست، و ادای دِین به آنان و با توجه به نزدیک شدن به چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان، دکتر محسن فخری‌زاده، جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر اصفهان از منتخبان شورای اسلامی شهر و نیز شهرداری‌های تابعه مطالبه جدی دارند، تا با تغییر نام برخی اماکن عمومی و خیابان‌های شهر اصفهان، این اماکن را به نام این شهید و دیگر شهیدان بزرگ ایران اسلامی که نماد واقعی شکوه این مرز و بوم هستند مزین نمایند.

همچنین تشکل‌های دانشجویی اصفهان با توجه به فضای نخبگانی و تخصصی خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی سیاسی اجتماعی از مسؤولان مطالبه دارند که از ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی در بین مردم به جد پرهیز کنند و در راستای ایجاد وحدت و همدلی گام بردارند تا مبادا از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور شوند و فضا را برای سوءاستفاده رسانه‌های محور غربی-عبری-عربی باز بگذارند، البته کماکان این سؤال باقی است که چرا در یک فرآیند غلط، تغییر نام خیابان‌ها و اماکن عمومی دستاویز برخی بهره‌مندی‌های سیاسی خارج از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول