اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسوولان با حضور در نماز جمعه، به مشکلات مردم پی می‌برند/امامان جمعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

امام جمعه سنندج گفت: مردم در زمینه اقتصاد و معیشت مشکل دارند لذا از مسئولان دعوت می‌کنیم با حضور در نماز جمعه پای درددل مردم بنشینند و مطالبات آنان را بشنوند.

مسوولان با حضور در نماز جمعه، به مشکلات مردم پی می‌برند/امامان جمعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در نشست ائمه جمعه استان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اظهار کرد: نهم دی روز بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی است مردم بصیر ایران در این روز با بصیرت خود همه توطئه‌ها را خنثی کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان در جریان انتخابات 88 و با بهانه تقلب به دنبال ضربه‌زدن جدی به پیکره نظام و براندازی بودند که مردم در ۹ دی با بصیرت این توطئه دشمنان را نقش برآب کردند و مخالفین نظام را سرجایشان گذاشتند.

امام جمعه سنندج حرکت در مسیر سیره و دستورات پیامبر مکرم اسلام را مهم‌ترین رسالت خطیب نماز جمعه دانست و عنوان کرد و گفت: امامان جمعه و جماعت باید گذشت و بردباری داشته باشند و در مسائل ادبی و اخلاقی بر اساس آنچه پیامبر اسلام می‌فرماید، اهتمام ورزند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: علما و روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه باید در مسیر روشنگری، آگاهی‌بخشی و تبیین درست مسائل دینی همواره در صحنه حضور داشته باشند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: نماز جمعه دانشگاه پیامبر مکرم اسلام است و در این دانشگاه باید مسائل دینی و نیازهای جامعه با مسوولان مطرح شود.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: خطیب نماز جمعه باید منبر نماز جمعه را غنیمت بشمارد و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان مسائل و مشکلات مردم را با مسئولان در میان بگذارند.

وی افزود: حضور مسئولان در نماز جمعه موجب شنیدن مشکلات مردم از زبان خطیب جمعه و رفع آن می‌شود.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: خطیب نماز جمعه به عنوان رابط بین مردم و مسئولان باید در کنار بیان مسائل دینی، مشکلات موجود در جامعه را مطرح کنند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: مردم در زمینه اقتصاد و معیشت مشکل دارند لذا از مسئولان دعوت می‌کنیم با حضور در نماز جمعه پای درددل مردم بنشینند و مطالبات آنان را بشنوند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنانش گفت: جامعه روحانیت به ویژه ائمه جمعه و جماعات منادیان فکری مردم هستند و توجه به رفع مشکلات اقتصادی آنان با برنامه‌ریزی مناسب باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول