اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی و غذایی کشور در مراغه

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی و غذایی کشور در شهرستان مراغه خبر داد.

ایجاد نخستین شهرک صنایع تبدیلی و غذایی کشور در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، ایاز برنو در جلسه برنامه‌ریزی ایجاد  شهرک صنایع تبدیلی و غذایی اظهار داشت: نخستین شهرک صنایع تبدیلی و غذایی به‌صورت پایلوت کشوری در مراغه ایجاد می‌شود.

وی گفت: مطالعات ایجاد این شهرک در زمینی به مساحت 18 هکتار در مراغه آغاز شده است.

برنو افزود: شهرک صنایع تبدیلی میوه در مراغه با سرمایه‌گذاری موسسه تامین مسکن بسیجیان کشور ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و‌ غذایی سازمان جهادکشاورزی استان، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این شهرک با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به‌صورت کوچک مقیاس برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

برنو با بیان اینکه عملیات ساخت این شهرک قبل از عید آغاز می‌شود، یادآور شد: همزمان با ساخت واحدهای فرآوری و بسته‌بندی میوه زیرساخت‌های لازم از جمله آزمایشگاه و باسکول برای شهرک نیز ایجاد می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: در این شهرک علاوه از میوه‌های تولید شده در مراغه بخش از محصولات باغی دیگر استان‌های کشور فرآوری و با ارزش افزوده بالا صادر می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: این شهرستان به عنوان قطب تولید میوه در آذربایجان‌شرقی فاقد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی میوه است.

سیدعلی موسوی‌حسینی تصریح کرد: سالانه در این شهرستان 400 هزار تن میوه تولید و بدون فرآوری و بسته‌بندی به‌صورت فله‌ای روانه بازار مصرف می‌شود.

وی متذکر شد: علاوه بر بسته‌بندی 30 درصد میوه این شهرستان می‌تواند بصورت فرآوری شده با ارزش افزوده بالا به خارج از کشور صادر شود.

شهرستان مراغه با داشتن 22 هزار هکتار باغ قطب تولید میوه در آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول