اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

2 شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفتند/ تدفین شهدا در پردیس دانشگاه علوم پزشکی

آیین تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد.

2 شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفتند/ تدفین شهدا در پردیس دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، آیین باشکوه تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهرستان رفسنجان برگزار شد، علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مراسم تدفین شهدا در پردیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: خیرمقدم به این دو برادر عزیز شهیدم که دانشگاه علوم پزشکی و پردیس دانشگاه را به حضور مبارک خود مزین کردند، دارم و قطعا از این به بعد فضای دانشگاه تحت تأثیر معنویت این دو بزرگوار تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه و دفتر نهاد رهبری دانشگاه در این دو هفته تلاش فراوانی برای هرچه باشکوه‌تر و بهداشتی‌تر برگزار شدن این مراسم داشتند و دوستان ما تا بعد از نیمه‌شب مشغول فراهم‌کردن این مراسم بودند.

حضور 2 شهید گمنام خستگی 10 ماهه را از تن کادر درمان بیرون کرد

وی خاطرنشان کرد: سال 92 جلسه‌ای برای اینکه آرامگاه شهید گمنام در دانشگاه ما ایجاد شود، برگزار کردیم و پیگیری‌های زیادی به‌خصوص از دانشجویان بسیج دانشجویی انجام شد و  سال گذشته این محل را انتخاب کردند.

اسماعیلی‌ندیمی در ادامه با اشاره به اینکه 10 ماه است درگیر یکی از کشنده‌ترین پاندمی‌های دنیا هستیم، افزود: در صد سال اخیر بشر، چنین پاندمی را ندیده است.

وی ابراز داشت: ما که نتوانستیم از خدمات کارکنان بخش بهداشت و درمان که در این 10 ماه شبانه‌روزشان را گذاشتند، تقدیر کنیم، اما فکر می‌کنم خداوند امروز بزرگترین هدیه را به کادر بهداشت و درمان داد. هیچ چیز جایگزین این حضور دو شهید برای تقدیر از خدمات کادر درمان نمی‌شد و خدا را شاکرم که خستگی را از تن همه ما با قدوم و حضور مبارک این شهدا بیرون کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در این 10 ماه خدا می‌داند چه بر کادر بهداشت و درمان گذشت، همکاران ما در بعضی روزها با کپسول گاز، اکسیژن بیماران را تأمین می‌کردند. اما طی این مدت کوچکترین بحرانی برای ارائه خدمات پیش نیامد و از توسعه دانشگاه هم سپاسگزارم در این شرایط سخت کار را به‌خوبی پیش بردند.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه شهدا از ما عمل درست می‌خواهند و نمی‌شود کارمان را درست انجام ندهیم، جواب مردم را ندهیم و بگوییم ما پاسدار حرمت خون شهدا هستیم، اضافه کرد: در اینجا  تجدید عهد می‌کنیم که خداوند توفیق دهد ایثار شهدا را جبران کنیم.

وی یاد شهیده سلامت "زهرا حسن‌رمضانی" از کادر اتاق عمل بیمارستان رفسنجان که به دلیل کرونا جان خود را از دست داد را گرامی داشت.

آبادترین نقطه دانشگاه‌ها قبور شهدای گمنام است

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان ابراز کرد: امروز پیکر پاک دو نفر از زنده‌ترین افراد جامعه بشری در مقابل ما هستند، امروز مانند چراغ‌هایی هستند که در مسیرهای تنگ و تاریک و پرابهام، ما را هدایت می‌کنند و اگر بشناسیم و بدانیم این چراغ‌ها در چه مراحلی ما را هدایت می‌کنند، بیشتر شاکر خداوند خواهیم بود و مسیر شهدا را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: هر کس در مسیر شهدا حرکت نکند باید بترسد، شهدا برای سعادتمندی مردم جان خود را فدا کردند، شهدای گمنام هر جا که حضور یافتند آنجا را آباد کرد، دانشگاه‌هایی که مزین به شهدای گمنام هستند زیاد داریم و از آبادترین محل‌های دانشگاه قبور شهداست.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: بچه‌های سپاه و بسیجی رفسنجان در دوران کرونا واقعا مخلصانه و مجاهدانه کار کردند و از خودشان گذشتند.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول