اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تولید صفر تا صد ماهواره در داخل کشور/ ظفر 2 آماده پرتاب است

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه دومین ماهواره تولید این دانشگاه آماده پرتاب است، گفت: امروز توانایی طراحی و ساخت ماهواره از مرحله صفر تا صد توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی بدون وابستگی به خارج انجام می شود.

تولید صفر تا صد ماهواره در داخل کشور/  ظفر 2 آماده پرتاب است

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه مدت زمان ساخت ماهواره در داخل کشور حداکثر از ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد، گفت: در حال حاضر دانشگاه علم و صنعت ایران دومین نمونه ماهواره ظفر را آماده پرتاب کرده است، به طوری که این ماهواره تمام مراحل تولید را طی کرده و با تأیید سازمان فضایی می‌تواند برای قرار گرفتن در مدار فضایی پرتاب شود.

وی افزود: این دانشگاه برای طراحی و ساخت ماهواره با وزارت ارتباطات قرارداد بسته است؛ اولین تولید ماهواره ظفر بود که تحویل سازمان فضایی شد و به دلیل مشکل فنی در پرتابگر نتوانست در مدار فضایی قرار گیرد، اما دومین تولید این دانشگاه به نام ماهواره ظفر۲ شرایط بهتری از ماهواره قبلی را دارد.

ذاکری تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران از سال ۸۸  مرکز تحقیقات ماهواره راه اندازی کرد که در طول سال‌های گذشته در رشته مهندسی فناوری ماهواره اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کرده و امسال نیز در این رشته برای اولین بار در مقطع دکتری دانشجو جذب کرده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار کرد:‌ ماهواره امید به عنوان اولین تولید این دانشگاه که به مدت ۲ ماه در مدار فضایی قرار داشت به درستی توانست داده‌های اطلاعاتی را دریافت کرده و انتقال دهد.

وی اضافه کرد: امروز کشور ایران می‌تواند در طراحی و ساخت ماهواره در مدت زمان ۱۸ تا ۲۴ ماه توسط دانشمندان و نخبگان دانشگاهی از صفر تا صد مراحل تولید را انجام دهد،‌ به طوری که تاکنون تجربیات خوبی را در این زمینه کسب کرده‌ایم.

ذاکری در پایان گفت: در صورتی که مجموعه‌های دولتی و خصوصی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره سرمایه‌گذاری کنند بدون شک آینده خوبی در این حوزه خواهیم داشت، این در حالی است که ماهواره‌ها کاملا غیرنظامی بوده و می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند کشت مزارع، وضعیت جنگل‌ها، راه‌ها و حتی حرکت قطارها داده‌های اطلاعاتی خوبی را منتقل کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول