اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان 12 هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم تفاهم‌نامه امضاء کرد/ سایه شوم و تکراری بروکراسی اداری در اجرای پروژه‌های زیرساختی

در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به استان گلستان قرار است دور جدیدی از ساخت و ساز در حوزه‌های زیرساختی، بهداشت و درمان، کشاورزی و تامین آب آغاز شود در این راستا 12 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضاء شد تا نتایج آن به نفع مردم باشد و تولید و اشتغال رونق بگیرد.

گلستان 12 هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم تفاهم‌نامه امضاء کرد/ سایه شوم و تکراری بروکراسی اداری در اجرای پروژه‌های زیرساختی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در نشست تخصصی مسوولان استان گلستان با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که از ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری گلستان انجام گرفت مروری بر روند 23 پروژه در تفاهم‌نامه‌های استان با قرارگاه انجام شد.

*سایه شوم معضل تکراری بروکراسی اداری در پروژه‌های زیرساختی

در این نشست تخصصی برخی از توافقات بر روز پروژه‌ه‌ها فاز اجرایی به خود گرفت و برخی از پروژه‌ها به دلیل مشکلات خاص فعلا تعیین تکلیف نشدند تا معضل تکراری بروکراسی اداری سایه شوم خود را از روند اجرای پروژه‌های زیرساختی بردارد.

در این نشست تخصصی که تقریبا دو ساعت به طول انجامید مسوولان گلستان در خصوص اجرای طرح‌های زیرساختی بدون واسطه با فرمانده قرارگاه خاتم در میان گذاشتند گرچه اکثر مشکلات اجرای پروژه‌ها به کمبود بودجه و تامین اعتبار گره خورده بود اما عزم و اراده مسوولان بر این قرار گرفته تا زمینه رشد و پیشرفت استان محقق شود.

مهمترین مواردی که در این جلسه اشاره شد امضای 12 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم بود و اینکه قرار است استارت ۱۵ هزار هکتار آبیاری نوین در گلستان زده شود، روند ساخت دو بیمارستان در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس مشخص شد،، پروژه شهر بازی گرگان نیز قرار است با تزریق اعتبار سرعت بگیرد.

*عابدی: امضای 12 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از امضای 12 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم خبر داد و گفت: بودجه برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در استان کافی نیست اما در صورت اجرا می‌تواند منجر به اشتغالزایی خوبی در استان شود.

قدرت‌الله عابدی از آبگیری سد نرماب در سال 1400 خبر داد و تصریح کرد: این پروژه به همت قرارگاه خاتم و با همکاری آب منطقه‌ای در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری راه‌آهن اینچه‌برون به شاهرود گفت: اجرا و تکمیل این پروژه بستگی به بودجه‌ پیش‌بینی شده دارد منابع مالی این پروژه در بودجه 1400 مشخص می‌شود.

* فاضل: تصمیم‌گیری برای اجرای 2 بیمارستان در مرکز و شرق گلستان از 10 روز دیگر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز با اشاره به جانمایی بیمارستان طالقانی گرگان گفت: مجوز ساخت بیمارستان طالقانی در مکان جدید صادر شده است.

عبدالرضا فاضل همچنین از دریافت مصوبه ساخت بیمارستان گنبدکاووس خبر داد و افزود: پروژه بیمارستان گنبدکاووس با همکاری قرارگاه خاتم و استفاده از ظرفیت خیرین به منظور تهیه زمین بصورت تهاتر اجرا می‌شود و قرار است طی 10 روز آینده درباره عملیات اجرایی دو بیمارستان در مرکز و شرق گلستان تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

*دادبود: افتتاح فاز نخست شهربازی گرگان در بهمن 99

شهردار گرگان نیز در خصوص شهر بازی مدرن که قرار است با ظرفیت قرارگاه خاتم به بهره‌برداری برسد بر لزوم سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی برای تسریع روند اجرای پروژه تاکید کرد.

عبدالرضا دادبود با اشاره به اینکه یکصد میلیارد تومان از املاک شهرداری برای اجرای این پروژه تهاتر می‌شود، گفت: این پروژه قرار است طی 18 ماه به بهره‌برداری برسد و فاز نخست آن در بهمن ماه امسال افتتاح شود، در این زمینه تجهیزات اولیه شهر بازی خریداری شده است.

* مهاجر: کلنگ‌زنی 15 هزار هکتاری آبیاری نوین با همکاری قرارگاه خاتم در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز با اشاره به زهکشی 30 هزار هکتاری اراضی شمالی استان در تفاهم با قرارگاه خاتم گفت: 95 درصد پروژه اجرا شده و مابقی آن کمتر از یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

مختار مهاجر در خصوص 50 هزار هکتار زهکشی توافق شده با قرارگاه خاتم بیان کرد: پروژه تبدیل به قرارداد شده است و روند آغاز عملیات اجرایی آن بصورت رسمی امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم آغاز می‌شود.

وی همچنین از کلنگ‌زنی 15 هزار هکتاری آبیاری نوین با همکاری قرارگاه خاتم در استان گلستان خبر داد که این پروژه نیز امروز به صورت عملیاتی وارد فاز اجرا می‌شود.

به گزارش فارس؛ در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به استان گلستان قرار است دور جدیدی از ساخت و ساز در حوزه‌های زیرساختی، بهداشت و درمان، کشاورزی و تامین آب آغاز شود در این راستا 12 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضاء شد تا نتایج آن به نفع مردم باشد و تولید و اشتغال رونق بگیرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول