اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

راستینه: سرگردانی قهرمانان تیم‌های ملی در هزارتوی بودجه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم باید تصمیم انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد، گفت: بودجه بخش فرهنگ در لایحه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که اراده ای برای رشد و تعالی آینده جامعه وجود ندارد و نه توان رزم و نه آرایش جنگی ما در حوزه فرهنگی متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام بزرگ فرهنگی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت؛ احمد راستینه هفشجانی در صحن علنی امروز (یک شنبه، 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به لایحه بودجه 1400 خطاب به نمایندگان، گفت: به نظر شما چرا حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها در وصیت نامه‌اش افتخار می‌کند که در دوران رهبری نفس می‌کشد که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش؛ دوست و دشمن بر هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب صحه می‌گذارند اما واقعا چرا مظلومیت معظم له در اوج اقتدار بر صالحیتش اعظم است؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: همواره همچون امام عظیمشان آمریکا را اعظم طاغوت ها نامیدند و از دل کندن از دشمن سخن گفته و مذاکرات را راه حل نجات اقتصاد کشور نمی‌دانند اما متاسفانه در لایحه بودجه 1400 می بینیم که منابع درآمدی ما با اما و اگرهای موهومی وضع شده که شرایط سختی را برای اقتصاد آینده رقم خواهد زد.

وی با انتقاد از اینکه دولت‌ها لوایح بودجه را به اما و اگرهای آینده و دست و دلبازی دشمنان حواله می‌دهند، تصریح کرد: با این روش، تورم کمرشکن را با کسری بودجه بر ملت تحمیل می‌کنند و بی ارزش شدن پول ملی را رقم می‌زنند و تاکنون دولت ها و مجالس اراده ای برای حل آن نداشتند و مجلس یازدهم باید امروز شجاعانه یک تصمیم انقلابی برای اصلاح ساختار بودجه بگیرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس یازدهم یادآور شد: دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس به عنوان دو بال مجلس بارها تاکید کردند که کسری بودجه در این لایحه به طور کامل مشهود است؛ کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه سال 1400 بیش از 117 درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال 1399 داشته و کسری تراز عملیاتی از 147 هزار میلیارد تومان به 319 هزار میلیارد افزایش پیدا کرده است.

راستینه اصلاحات ساختاری بودجه را دغدغه اصلی مقام معظم رهبری طی دو سال گذاشت دانست و گفت: متاسفانه اراده ای برای اصلاح آن وجود ندارد؛ بودجه بخش فرهنگ مظلومانه تر از هر بخشی و تنها 1.7 دهم درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: جمله مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ، مظلومیتش را اعظم بر صالحیتش می کند؛ فرهنگ و صف آرایی فرهنگی در مقابل دشمنان آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شوم احساس می کنم که در راه خدا کشته شدم و این جمله امام مقتدای ما است اما هیچ گاه بودجه بخش فرهنگ مورد توجه نبوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بودجه بخش فرهنگ نشان می دهد که اراده ای برای رشد و تعالی آینده جامعه نداریم؛ آیا حکمرانی ما ربطی به اندیشه امامین انقلاب ما دارد؟ نه توان رزم  و نه آرایش جنگی ما در حوزه فرهنگی متناسب با آرایش دشمن در این قتل عام بزرگ فرهنگی نیست و برای رشد و شکوفایی سلامت آینده ناگزیر باید بر ورزش و جوانان تکیه کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ورزش را زیربنای توسعه و سلامت جامعه دانست و گفت: بر اساس آمارها،  در سال گذشته از 384 هزار فوتی در کشور 311 هزار نفر به خاطر بیماری های غیرواگیردار جان خود را از دست دادند، از طرف دیگر متاسفانه ما برای قهرمانان ورزشی‌مان برنامه‌ای نداریم و قهرمانان تیم های ملی ما مظلوم و تنها هستند و در هزار توی بودجه سرگردان؛ فرقی میان استان‌های محروم؛ سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خوزستان وجود ندارد و باید با اصلاحات ساختار، بودجه را به سمت استان‌های محروم سوق دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول