اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تکمیل زنجیره چند واحد تولیدی در زنجان

استاندار زنجان با اشاره به تکمیل زنجیره تولید برخی صنایع در استان گفت:: یکی از اتفاقات خوبی که امسال و سال گذشته اتفاق افتاده گسترده شدن زنجیره تولید برخی صنایع و تکمیل زنجیره تولید صنایعی چون نساجی، سنگ تزئینی، فولاد و ... است

تکمیل زنجیره چند واحد تولیدی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان به منظور تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی، رفع موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان برگزار شد.

ارائه پیشنهاد اصلاح قوانین، مقررات و ضوابط و رویه‌های مرتبط با تولید و خدمات در زمینه‌های تسهیل امور سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات، امور گمرکی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای، محیط‌ زیستی، منابع طبیعی و سایر امور مرتبط با بخش تولید به مراجع ذیصلاح و همچنین بررسی و اتخاذ تصمیم در  مورد حل ‌و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای استمرار و ارتقای تولید و اشتغال از جمله وظایف و اختیارات این ستاد است.

به‌ منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به‌ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه ‌تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی، به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد "ستاد تسهیل و رفع موانع تولید" به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و در استان‌ها به ریاست استانداران اقدام کند.

در راستای وظایف این ستاد، در هر استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و تحت نظارت و سازماندهی ستاد فوق انجام وظیفه می‌کند. ستاد و کارگروه‌های مذکور و دبیرخانه‌های مورد نیاز آن‌ها باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی و اعضای ذیربط استفاده کرده و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی نخ تایر صبا، نیک ریس و پایا کنسرو در مباحث مختلف از جمله تولید، صادرات، مواد اولیه، نقدینگی و نیروی کار مورد بحث و بررسی قرار گرفته و  مدیران عامل 3 واحد تولیدی هم مشکلات خود را بیان کردند.

استاندار زنجان در این ستاد ضمن بازدید از بخش‌های مختلف  3 واحد تولیدی نخ تایر صبا، نیک ریس و پایا کنسرو گفت: مهمترین هدف کارگروه ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی است.

فتح‌الله حقیقی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های ستاد و همکاری خوب و موثر سیستم بانکی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان توانستیم تاکنون چندین واحد تولیدی که فعالیت آنها پیشتر از این کاملا متوقف شده بود و دارای شرایط بحرانی بودند، احیا و مجددا فعالیت تولید خود را آغاز کرده تا بستر‌های اشتغال بخشی از نیروی کار جوانان استان فراهم آورده شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جلسات بسیاری در راستای حل  مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده است، اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده حتی مشکلاتی که در استان قابل حل نبود در پایتخت به دستگاه‌های مرکزی ارجاع داده شد تا این مشکلات از سر راه برداشته شود.

حمایت‌های انجام‌شده از واحدهای تولیدی باید مستند شود

استاندار زنجان ادامه داد: از سال ۹۷ که در استان حضور دارم یک جلسه رفع موانع تولید در استانداری تشکیل ندادیم چون ما به سراغ واحدهای تولیدی رفتیم و در صورتی که مشکل آنها حال نشد مسائل آنها را به وزارت خانه بردیم و حتی تعداد جلسات برگزار شده نیز قابل توجه بوده است.

حقیقی تصریح کرد: بررسی چرخه تولید واحدها سبب می‌شود که مشکلات واقعی احصا شده و بدین سبب از تولید و اشتغال نیز صیانت شود که این مهم به ایجاد ثروت و ارزش‌ افزوده در استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید برخی صنایع در استان افزود: یکی از اتفاقات خوبی که امسال و سال گذشته اتفاق افتاده گسترده شدن زنجیره تولید برخی صنایع و تکمیل زنجیره تولید صنایعی چون نساجی، سنگ تزئینی، فولاد و... است.

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای واحدهای تولیدی در اثر کرونا بیان کرد: با اینکه واحدها با مشکلات اقتصادی مواجه شدند که وقتی  واحد صنعتی وقتی مشکلی پیش می‌آید، مدیر مجموعه تحت فشار قرار می‌گیرد، اینکه در این شرایطی است  واحد در حال فعالیت است که این مهم نشان از قدرت ریسک مدیریت و واحد تولیدی دارد.

حقیقی با تاکید بر اینکه حمایت‌های انجام‌شده از واحدهای تولیدی باید مستند شود، یادآور شد: با توجه به اقداماتی که انجام شده امسال و سال گذشته شاهد بازگشت به کار واحدهای تولیدی هستیم که در سال‌های قبل تعطیل شده بودند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان، خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 83 نفر به بیمه شدگان اضافه شده است و اگر کرونا برچیده شود قطعا وضعیت بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۹۵درصد مشکلات و موارد مطرح شده در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در زنجان تسریع شده است، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در محل واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار می‌شود.

ناصر فغفوری با اشاره به تشکیل 229 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 274 مصوبه این جلسات اجرایی شده است و 40 مورد در دست اجراست.

وی از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی خبر داد و گفت: نماینده هر دستگاه وظیفه دارد مشکلات واحدهای تولیدی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند را بررسی و پیگیری کنند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: رفع مشکلات تولید یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی محسوب می شود.

وی گفت: از جمله مشکلاتی که با برگزاری جلسات شده است، سقف خرید اعتباری، تقسیط مالیاتی، تقسیط درازمدت بدهی های بانکی، ممنوعیت ثبت سفارش و عدم تایید ثبت سفارش بود که الان بلافاصله ثبت سفارش می‌شود.

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبا نیز در این جلسه گفت:یکی از موضوعاتی که در شرکت مطرح است، بحث توسعه است که کارهای آن در حال انجام است.

 

حسین صنعان گفت: در راستای اجرای این طرح توسعه اشتغالزایی برای یک هزار نفر نیرو را در نظر داریم که پروژه بزرگی است.

وی تصریح کرد: در صورتی که این طرح توسعه اجرایی و عملیاتی شود هم در بحث تولید و هم اشتغالزایی کمک شایانی به استان خواهد کرد.

طرح توسعه نخ تایر صبا در حال انجام است

مدیرعامل شرکت پایا کنسرو نیز به بحث مشکلات در ارتباط با ایجاد محیط سربسته برای نگهداری رب‌های تولید شده اشاره کرد و گفت:  الان ما با کمترین طرفیت در حال فعالیت هستیم و حتی در این مشکلات به ما گفته شده که انبار سرپوشیده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت نیک ریس نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در نیک ریس پیگیر آن هستیم، بحث طرح توسعه آن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 700 نیرو در نیک ریس مشغول فعالیت هستند که امیدواریم با طرح توسعه این تعداد بیشتر هم شود.

انتهای پیام/73005

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول