اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

9 دی روز حماسه پیوند کردستانی‌ها با ولایت/نه مرزداران کرد به اغتشاش‌گران

حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایت‌مدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ‌زریّن دیگری در افتخارات مردان و زنان ایرانی به حساب می‌آید.

9 دی روز حماسه پیوند کردستانی‌ها با ولایت/

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روز نهم دی‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز "بصیرت" تبدیل به یوم‌الله و ماندگار شد و در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفریدند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساختند.

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی نهم دی ماه بار دیگر پیوند ناگسستنی بین مردم و ولایت را در کشورمان به نمایش عمومی گذاشت و باعث تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی ایران شد.

امروز می‌توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

نه مرزداران کرد به اغتشاش‌گران

کردستان در این روز یکی از استان‌های حماسه‌آفرین کشور در پاسخ به آشوبگری و اغتشاش عده‌ای فتنه‌‌گر بود و مردم همیشه در صحنه و انقلابی کرد که از ابتدای انقلاب تاکنون با حضور در تمامی صحنه‌ها پایبندی خود را به نظام و انقلاب به اثبات رسانده بودند، در روز نهم دی ماه 88 نیز در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبنی بر حضور در خیابان‌ها و اعلام برائت از اغتشاشگران، حضوری پرشکوه و متحد داشتند.

حضور مردم در این راهپیمایی بصیرت و آمادگی آنها را به دشمنان نظام نشان داد و بیان‌گر این بود که مردم کردستان همیشه در صحنه هستند و دشمنان این میهن را به خوبی شناسایی کرده‌اند.

پاسخ مردم کردستان به اغتشاش‌گران در حماسه حضور 9 دی

مردم انقلابی استان کردستان همپای ملت ایران، در روز 9 دی 1388 در حمایت از نظام اسلامی و محکومیت اقدام اغتشاش‌گران راهپیمایی کردند و با حضور گسترده در خیابان‌ها و معابر اصلی شهرهای مختلف استان کردستان اقدام به راهپیمایی در محکومیت اعمال تأسف بار اغتشاش‌گران کردند.

در این راهپیمایی خودجوش که با شرکت آحاد مردم از قشرهای مختلف و با شرکت چهره‌های سیاسی و مسئولان دولتی نیز همراه بود شعارهایی علیه حامیان استکباری اغتشاش‌گران داده شد و مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق، ما همه باهم هستیم، پشت ولایت هستیم و مرگ بر فتنه‌گر از جمله شعارهای محوری راهپیمایی مردم با بصیرت استان کردستان بود.

9 دی روز حماسه پیوند کردستانی‌ها با ولایت

بی‌تفاوتی مردم استان کردستان به دعوت‌های صورت گرفته در راستای اعتراض به نتیجه انتخابات سال 88 در حالی صورت گرفت، که چندین شبکه ماهواره‌ای وابسته به ضدانقلاب به صورت شبانه‌روزی مردم را به اعتراض دعوت می‌کردند.

مردم استان کردستان در روزهای اغتشاشات نشان دادند که به‌هیچ عنوان فریب دست‌نشانده‌های نظام و انقلاب را نخواهند خورد و با وجود اینکه در بسیاری از استان‌های کشور تظاهرات و اعتراضاتی صورت گرفت، اما مردم غیور کرد حتی یک مورد کوچک تجمع و اعتراض نداشتند.

بدون شک پیام حضور مردم در راستای گرامیداشت حماسه 9 دی ماه پیوند مجدد بین مردم و ولایت فقیه است و این حضور در استان‌هایی همچون کردستان پیام‌های زیادی به دنبال دارد و به همین دلیل دشمن تلاش می‌کند که با بمباران رسانه‌ای و تبلیغاتی مردم را در راستای پاسداشت این حماسه بی‌تفاوت کند.

9 دی روز دشمن‌شناسی و انسجام مردم بصیر ایران است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در رابطه با حماسه روز نهم دی ماه سال 1388 گفت: نهم دی ماه روز دشمن‌شناسی و انسجام امت مسلمان ایران در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه باید این روز مهم را گرامی بداریم و در راستای تقویت پایه‌های انسجام و اتحاد در جامعه تلاش کنیم، اظهار کرد: ابعاد و اهداف فتنه سال 88 از سوی برخی از عوامل نفوذی استکبار جهانی رخ داد و سبب تخریب اماکن عمومی شد اما ملت ایران قاطعانه در برابر بیگانگان ایستادگی کردند و تو دهنی محکمی به دشمنان نظام زدند.

وی افزود: مردم در روز نهم دی‌ماه سال 88 با  خروش به خیابان‌ها آمدند و نشان دادند هر فردی که بخواهد با عوامل استکبار جهانی دوست و همراه باشد در بین آنها جایگاهی ندارد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: مردم متدین ایران اسلامی همواره در کنار مسئولان نظام بوده و توانسته‌اند تمامی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی و راه‌های نفوذ آنان به جامعه را مسدود کنند.

بصیرت رهبری و آگاهی مردم عامل خلق حماسه نهم دی

ماموستا رستمی یادآور شد: بصیرت بالای رهبری و آگاهی مردم از امورات سیاسی سبب شد تا در نهم دی ماه سال 88 برای بار دیگر حماسه‌ای ماندگار خلق شود.

وی بیان کرد: مردم ایران اسلامی در نهم دی‌ماه توانستند با آگاهی و بصیرت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کردند.

امام جمعه سنندج با اشاره به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، گفت: اگر فرد ظالمی بخواهد با مکر و حیله به مسلمانان ظلم کند خداوند آن مکر را به خودشان باز می‌گرداند و این وعده پروردگار در نهم دی‌ماه سال 88 نسبت به فتنه‌گران تحقق یافت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همزمان با حماسه 9 دی مراسم ها و برنامه‌های متعددی در استان کردستان برگزار می‌شود و مردم این دیار دوباره پیوند ناگسستنی خود با نظام و انقلاب اسلامی را اعلام می‌کنند.

برگزاری بیش از 40 برنامه شاخص دهه بصیرت در کردستان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از برگزاری بیش از 40 برنامه شاخص دهه بصیرت در استان خبر داد و گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس مسری کرونا با هماهنگی نهادها و ارگان‌های انقلابی برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است که بیش از 40 برنامه شاخص را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات اظهار کرد: همایش گرامیداشت یوم‌الله نهم دی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نشست بانوان با عنوان "بصیرت فاطمی" به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، نشست‌های تخصصی پیرامون ایام دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در صدا و سیمای استان و خبرگزاری‌های رسمی با حضور کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی استان، برگزاری مسابقات فرهنگی تحت عنوان "مکتب سلیمانی" با موضوع زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهید در سطح ادارات و سازمان‌ها، فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری و استفاده از زیرساخت‌های تبلیغات شهری، افتتاح ده‌ها پروژه عمرانی و افزایش کمک‌های مومنانه برخی از برنامه های این دهه است.

وی افزود: شعار محوری دهه بصیرت امسال "بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی" است و هر کدام از روزهای دهه بصیرت نیز با عناوین خاص و به اقتضای این ایام نامگذاری شده و امید است که با همکاری مردم ولایتمدار و بصیر شاهد برگزاری برنامه‌های فاخری در سطح استان  فرهنگی کردستان باشیم.

9 دی روز تجلی بصیرت مردم انقلابی ایران و میثاق امت با ولایت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: 9 دی روز تجلی بصیرت مردم انقلابی ایران و میثاق امت با ولایت است، روزی که نظام ما با حضور به هنگام مردم بار دیگر در مقابل هجمه سنگین نظام سلطه و ایادی داخلی آنها در برابر فتنه‌ای عظیم واکسینه شد و نشان داد که علاقه به دین و ولایت و پایبندی به ارزش‌های نظام مقدس اسلامی در اعماق وجود مردم نهادینه شده و مردم فارغ از دسته‌بندی‌ها و جریانات سیاسی، وفادار به نظام و رهبری هستند.

حجت‌الاسلام سادات یادآور شد: این ایام را باید فرصتی مغتنم برای بررسی ابعاد فتنه 88 و درس‌ها و عبرت‌های آن دانست و همه اقشار جامعه باید بر روی کلید واژه "بصیرت" که نیاز اصلی جامعه امروز است در ابعاد گوناگون آن اعم از بصیرت اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تلاش کنند.

حماسه 9 دی نمونه‌ دیگری از حضور مردم ایران زمین به ویژه مرزداران غیور کردی بود که باز هم خودجوش در راستای ارادتی که به نظام، انقلاب و رهبر فرزانه آن دارند به صحنه آمدند و در حماسه‌ای بی‌نظیر که هیچ‌کس دست‌اندرکار رقم خوردن آن نبود و تنها به پشتوانه قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، به خیابان‌ها آمدند و آن حادثه‌ بی‌نظیر را پدید آوردند.

انتهای پیام/2330/75/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول