اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام سابق اف‌بی‌آی: انفجار «نشویل» هشداری درباره آسیب‌پذیری زیرساختی آمریکا بود

یک مقام ارشد سابق اف‌بی‌آی انفجار اخیر در شهر «نشویل» ایالت تنسی آمریکا را زنگ خطری برای این کشور درباره ضعف‌های زیرساختی آن توصیف کرد.

مقام سابق اف‌بی‌آی: انفجار «نشویل» هشداری درباره آسیب‌پذیری زیرساختی آمریکا بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دستیار سابق مدیر اف‌بی‌آی گفت انفجار اخیر در شهر نشویل باید زنگ خطر آسیب‌پذیری زیرساختی آمریکا را به صدا درآورد.

«فرانک فیگلیوزی» در این خصوص به شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: فکر می‌کنم این یک زنگ خطر و هشداری برای همه ما درباره این است که چقدر زیرساخت‌های ما آسیب‌پذیر است و چقدر برای یک فرد انجام این کار (انفجار) نسبتاً آسان است.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، وی افزود: ما بعد از حادثه یازده سپتامبر بر سفارشات انبوه مواد منفجره شناخته شده شرکت‌های تولید مواد شیمیایی تمرکز کردیم و حالا ببینید یک نفر چه کاری می‌تواند به تنهایی و به راحتی با جمع کردن چیزهایی که به آن‌ها توجه نمی‌شود انجام دهد.   

او در ادامه گفت که این امکان وجود دارد که انفجار نشویل از سوی تنها یک فرد انجام شده باشد و به انفجار اوکلاهماسیتی در سال ۱۹۹۵ اشاره کرد و گفت که عامل آن توانست با جمع‌آوری مقادیر زیادی کود باعث انفجار شود.

این مقام سابق اف‌بی‌آی در ادامه با اشاره به تئوری‌ها در خصوص انگیزه عامل انفجار نشویل هشدار داد ترکیبی از تئوری‌های توطئه که واقعیت در خصوص فناوری ۵G را زیر سال می‌برد و همه‌گیری کرونا در کنار نگرانی‌ها درباره انتخابات بحث‌برانگیز آمریکا و مراسم تحلیف ممکن است باز هم در روزهای آینده باعث حملاتی مشابه نشویل شود.

اظهارات وی در حالی است که با گذشت چند روز از انفجار روز کریسمس در شهر نشویل ایالت تنسی هنوز انگیزه و ابعاد این حمله مشخص نشده است.

بنابر اعلام پلیس آمریکا، عامل این حمله انتحاری «آنتونی وارنر» ۶۳ ساله، بوده که در زمان انفجار کشته شده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین گفته که آنها گمان نمی‌کنند که فرد دیگری در تدارک و انجام این حمله دست داشته و معتقدند خطر دیگری شهر نشویل را تهدید نمی‌کند.

عصر جمعه انفجاری مهیب، شهر نشویل واقع در ایالت تنسی را لرزاند. دفتر مدیریت اورژانس نشویل در این باره گفت، در این حادثه یک ون مسافرتی بزرگ پارک شده در کنار خیابان منفجر شد و به ساختمان‌های اطراف نیز آسیب وارد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول