اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه‌ها باید در سر صحنه زندگی مردم حاضرباشند/ رهبری و پشتوانه مردمی انقلاب رمز عبور از فتنه بود

نماینده مردم قزوین گفت: عصر امروز عصر روایتگری رسانه و حضور او در صحنه زندگی مردم است، لذا از رسانه‌های کشور انتظار می‌رود، نقادانه، مطالبه‌گرانه و صریح در صحنه زندگی مردم حاضر باشند، هم در زندگی مردم ایفای نقش کنند و به آن‌ها در بیان مطالبات‌شان یاری برسانند و هم ذهن آن‌ها را با روایت درست و صحیح آگاه کنند و تحلیل درستی به مردم ببخشند.

رسانه‌ها باید در سر صحنه زندگی مردم حاضرباشند/ رهبری و پشتوانه مردمی انقلاب رمز عبور از فتنه بود

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، در سالروز نهم دی ماه و روز روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: پایبندی به قانون، شناخت حق، داشتن بصیرت انقلابی و توجه به شاخص‌های انقلابی مهم‌ترین عوامل در پیشگری از وقوع فتنه و هزینه‌سازی برای مردم و نظام اسلامی است.

نماینده مردم قزوین عنوان کرد: مسئله مهم این است که مردم باید توسط رسانه‌ها، توسط تبلیغات اسلامی و دغدغه‌مندان و مصلحان جامعه آگاه شوند، چراکه فتنه زمانی ممکن است فرصت بروز پیدا کند که مردم خالی از تحلیل سیاسی باشند و نتوانند به درستی تحلیل کرده و در شرایط‍ سخت حق از باطل را تشخیص دهند و در چنین شرایطی نهروان‌ها و جمل‌ها در پیش رو قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پشتوانه نظام اسلامی اتکای به مردم و آراء مردمی است افزود: بهترین و بزرگ‌ترین نگهبان و پشتیبان انقلاب مردم هستند و همین عامل پیروزی و موفقیت انقلاب در بحران‌ها بوده، لذا عامل پشتوانه مردمی در کنار عامل رهبری قوی، باعث شد تا در وقایع فتنه‌گون سال ۸۸، دوباره انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و از این برهه دشوار عبور کند.

محمد بیگی عنوان کرد: شاید در روزهای غبارآلود پس از انتخابات ریاست جمهوری، با اعلام تقلب گسترده در انتخابات توسط سران فتنه، برخی از مردم واقعاً نگران جمهوریت نظام اسلامی شدند و باز همان‌ها برای حراست از همین انقلاب بیرون آمدند، اما همین عامل مردمی بعد از نمازجمعه تاریخی تهران توسط رهبر انقلاب حق را شناختند، دور سران فتنه تماما خالی از مردم شد و مردم محکم و قوی پشت رهبری نظام ایستادند و حرکت کردند.

این مسئول افزود: همین امر باعث شد تا دشمنان هم درک کنند که پشتوانه مردمی نظام و رهبری انقلاب که مردم به او باور دارند، عوامل مستحکمی در برابر طوفان‌های اینچنینی است و تلاش کردند در یک دهه اخیر این دوعامل را تضعیف کنند.

نماینده قزوین با اشاره به ضرورت شناخت، تحلیل و بصرت انقلابی برای گرفتار نشدن در دام فتنه عنوان کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند تا به‌عنوان بخشی از چرخه آگاهی بخشی و شکل دهی افکار عمومی، مردم را آگاه کرده و محتواهای مناسب، بیان حقیقت و روایت درست از رویدادها را در دستور کار قرار دهند تا مردم به یک تحلیل دقیق و سنجیده برسند و گرفتار غبار فتنه نشوند.

محمدبیگی عنوان کرد: عصر امروز عصر روایتگری رسانه و حضور او در صحنه زندگی مردم است، لذا از رسانه‌های کشور انتظار می‌رود، نقادانه، مطالبه‌گرانه و صریح در صحنه زندگی مردم حاضر باشند، هم در زندگی مردم ایفای نقش کنند و به آن‌ها در بیان مطالبات‌شان یاری برسانند و هم ذهن آن‌ها را با روایت درست و صحیح آگاه کنند و تحلیل درستی به مردم ببخشند.

دبیر فراکسیون گام دوم انقلاب اظهار امیدواری کرد دولت آینده دولت جوان، با نشاط و انقلابی باشد، وی افزود: امروز رسانه‌ها موظف هستند تا مردم را نسبت به کارکردها دولت آشنا کنند و به آن‌ها شاخص‌های صحیح و دقیقی بدهند تا مردم بتوانند در مسیر نیازهای اولویت‌دار کشور و مطالبات خودشان به تشخیصی صحیح برای انتخاب برسند و دیگر کسی هراس واهی دیوارکشیدن در خیابان و لغو کنسرت را بجای دغدغه معیشت و اقتصاد اولویت انتخاب قرار ندهد. لذا امروز برای رهایی از گرفتاری‌های اقتصادی و اجرایی نیازمند روی کارآمدن یک دولت جوان، باانگیزه و انقلابی هستیم و راه نجات کشور از وضعیت اقتصادی نیز همین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول