اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سرمایه‌گذاری وزارت دفاع و تأمین اجتماعی در همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی در همدان گفت: عدم وجود صنایع تبدیلی خسارت عظیمی را به تولیدکنندگان این محصولات وارد می‌کند که با ورود این دو نهاد و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توان تحول اقتصادی در همدان را شتاب داد.

سرمایه‌گذاری وزارت دفاع و تأمین اجتماعی در همدان

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از تشکیل جلسه با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس بخش سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و معاون پارلمانی وزارت دفاع و مدیران سرمایه‌گذاری این وزارت با دستور بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در همدان خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه زمینه‌های سرمایه‌گذاری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی به پروژه بزرگ منطقه ویژه فناوری‌های برتر در همدان اشاره کرد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری وزارت دفاع در این منطقه و مطالعه و امکان‌سنجی در این حوزه اولین محوری بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تغییر سیاست های بودجه‌ای از خام فروشی نفت به ایجاد پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌های خصوصی با رویکرد ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد صنایع تبدیلی نفت، صنایع لاستیک‌سازی، در راستای بهینه‌سازی بهره‌برداری از محصول استراتزیک با ایجاد فاز دوم پالایشگاه منطقه صنعتی جهان‌آباد فامنین، فرصت های موجود، مشکلات و چالش های پیشروی این پروژه زیرساختی نیز از محورهای مطرح شده در این نشست بود.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: همدان در چهارراه ریلی کشور واقع شده و این زیرساخت ارزشمندی برای پتروشیمی همدان محسوب می‌شود و ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای صادرات دارد.

حاجی‌بابایی به صنایع بسته‌بندی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای تولید گردو و کشمش در استان همدان یکی از زمینه های سرمایه گذاران سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ایجاد صنایع بسته بندی در زمینه محصولات تولیدی خواهد بود.

وی به لزوم بررسی و تحقیق در خصوص سرمایه‌گذارای در بخش معدن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته معادن سیلیس و منیزیم در دستور کار مطالعه برای سرمایه‌گذاری وزارت دفاع در این بخش در همدان قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در تولید و فروش محصولات و صنایع دستی از جمله مبل و منبت ظرفیت‌های بزرگی می تواند در برنامه همکاری با این سازمان قرار گیرد.

وی افزود: محور دیگری که دراین جلسه مورد بحث قرار گرفت، ظرفیت‌های بالایی است در تولید و فرآوری گیاهان دارویی در همدان وجود دارد، در تولید گیاهان دارویی مانند سایر بخش‌های پزشکی و سلامت، همدان می تواند قطب تولید داروهای پزشکی باشد که فرآوری داروهایی مانند گشنیز و رازیانه نیز از مصوبات این نشست بود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه پرورش مرغ لاین نیز یکی از محورهایی تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی است که در مقرر شد، در برنامه همکاری با وزارت دفاع در همدان قرار گیرد گریزی هم به ظرفیت بی نظیر همدان در تولید سیر و سیب زمینی زد و گفت: عدم وجود صنایع تبدیلی در خصوص این دو محصول در همدان خسارت عظیمی را به تولیدکنندگان این محصولات وارد می‌کند.

وی گفت: صادرات مستقیم این محصولات ارزش افزوده چشمگیری برای کشاورزان ندارد بنابراین ایجاد صنایع تبدیلی برای این دو سیر و سیب زمینی فرصت مغتنمی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در منطقه محسوب می شود ایجاد صنایع تبدیلی برای این دو محصول مهم در دستور کار سرمایه گذاری وزارت دفاع در همدان قرار دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر هیاتی از سازمان اتکا برای بررسی زمینه های سرمایه گذاری در همدان گفت: روز سه‌شنبه نیز نشستی در این خصوص تشکیل و امکان‌سنجی موارد مورد تاکید برای سرمایه‌گذاری وزارت دفاع در همدان در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول