اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحلیلگر عراقی: آسمان عراق تحت سیطره پهپادهای آمریکاست

یک تحلیلگر و کارشناس نظامی عراق تأکید کرد که پهپادهای آمریکایی مقابل چشمان دولت عراق، حاکمیت آن را نقض می‌کنند.

تحلیلگر عراقی: آسمان عراق تحت سیطره پهپادهای آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراق گفت که پهپادهای آمریکایی حریم هوایی عراق را به طول کامل تحت سیطره خود دارند.

الاعسم در مصاحبه با وبگاه «المعلومه»، طرف آمریکایی از اقدام دولت عراق برای خرید هر گونه سامانه کنترل هوایی یا پدافند هوایی ممانعت می‌کند تا به این ترتیب از شناسایی تحرکات هواپیماهای آمریکایی جلوگیری کند.

وی افزود که حریم هوایی عراق به طور کامل تحت سیطره نیروهای آمریکایی و پهپادهای آن قرار دارد که شبانه‌روز در حال اجرای عملیات‌های  شناسایی هستند.

این کارشناس نظامی عراق همچنین گفت که طرف آمریکایی به طور مستقل عملیات‌های نظامی انجام می‌دهد و از اقدامات دولت عراق برای خرید هر گونه سلاحی جهت کنترل هوایی یا خرید پدافند هوایی به منظور رصد هواپیماها و تحرکات آمریکایی‌ها ممانعت بعمل می‌آورد.

وی تصریح کرد که تمامی این تحرکات آمریکایی‌ها یا بدون اطلاع دولت عراق صورت می‌گیرد یا اینکه در جلوی چشمان آن انجام می‌شود بی‌آنکه با اعتراض دولت یا تلاشی از سوی آن برای پایان دادن به این نقض حاکمیت عراق، مواجه شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول