اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رایزنی مقام ارمنستانی و سفیر ایران درباره مسائل امنیتی و اقتصادی

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان و «عباس بدخشان ظهوری» سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه رایزنی کردند.

رایزنی مقام ارمنستانی و سفیر ایران درباره مسائل امنیتی و اقتصادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ارمنستانی از دیدار دبیر عالی‌ترین نهاد تصمیمگیر و اجرای قانون در این کشور با سفیر فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

پایگاه ارمنستانی «نیوز اِی‌اِم» گزارش داد، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان و «عباس بدخشان ظهوری» سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان دیدار و درباره روابط دوجانبه رایزنی کردند.

طبق این گزارش، گریگوریان در دیدار با آقای ظهوری درباره روابط دوستانه، حسن همجواری بین ارمنستان و ایران و ضرورت تقویت همکاری دو کشور برای توسعه زیرساخت‎‌های استراتژیک در منطقه صحبت کرد.


«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان

 

رایزنی درباره وضعیت نظامی-سیاسی و امنیتی منطقه، یکی دیگر از محورهای تبادل نظر این دو مقام بود. طبق گزارش این رسانه ارمنستانی، گریگوریان و ظهوری بر آمادگی ایروان و تهران برای تداوم همکاری موثر دو کشور در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، توسعه زیرساخت، علوم و دیگر عرصه‌ها تاکید کردند.

نیوز اِی‌اِم گزارش داد، تاکید بر اهمیت نقش استثنایی «مسیر شمال جنوب» در توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، از جمله دیگر موضوعات مورد رایزنی  این دو مقام ارمنستان و ایران بود.

این دیدار در حالی انجام شد که وزارت خارجه ارمنستان از گفت‌و‌گوی تلفنی امروز دوشنبه وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و تاکید آنها بر اهمیت تقویت روابط در سطوح مختلف خبر داد.

طبق اعلام وزارت خارجه ارمنستان، همکاری‌های دوجانبه و امنیت و ثبات منطقه‌ای، موضوع گفت‌وگوی وزرای خارجه دو کشور بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول