اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسابقه تلاوت آیات شهادت در پویش «سردار قرآنی، شهید سلیمانی»

مسابقه تلاوت آیات شهادت به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود.

مسابقه تلاوت آیات شهادت در پویش «سردار قرآنی، شهید سلیمانی»

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مسابقه تلاوت آیات موضوعی در پویش سردار قرآنی شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌‌وگو با فارس درباره این مسابقه گفت: این مسابقه در راستای آشنایی عمومی با برخی از آیات قرآن کریم با موضوع ایثار، مقاومت و شهادت و نیز گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که به حق می‌توان از آن سردار سرافراز جبهه مقاومت به عنوان سردار قرآنی نام برد، مسابقه تلاوت آیات موضوعی در قالب پویش «سردار قرآنی شهید سلیمانی» در فضای مجازی به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه گفت: علاقه‌مندان در دو گروه سنی تا ۱۶ سال و بالای ۱۷ سال می‌توانند با قرائت یکی از آیات موضوعی انتخاب شده و ارسال آن برای دبیرخانه پویش در این مسابقه شرکت کنند. به ۱۴ برگزیده هدایای نفیسی اهدا می‌شود.

قربانی ادامه داد: آیات منتخب موضوعی برای تلاوت در پویش عبارتند از آیات ۱۴۶ و ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران، آیه ۲۰ سوره توبه، آیه ۲۳ سوره احزاب و آیه ۳۰ سوره فصلت که باید علاقه‌مندان آن را با رعایت ضوابط این مسابقه تلاوت و برای ما ارسال کنند.

 

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ درباره ضوابط شرکت در مسابقه گفت: شرکت‌کنندگان هر فراز تلاوت را باید با یک نفس تلاوت کنند و چنانچه آیه انتخابی طولانی باشد در دو نفس و با رعایت حق وقف و ابتدا صورت گیرد، رعایت قواعد تجوید در اندازه عرف و متداول الزامی است، همچنین تلاوت‌ها می‌تواند به صورت تقلیدی باشد اما تلاوت ابتکاری امتیاز ویژه خواهد داشت.

قربانی ادامه داد: تلاوت باید به صورت فایل تصویری (به همراه عکس سردار سلیمانی) و با کیفیت بالا، بدون اکو و افکت ضبط و در صورت نبود تصویر شهید سلیمانی، عبارت تلاوت در پویش  سردار قرآنی، شهید سلیمانی عنوان شود. همچنین هر شرکت مجاز به تلاوت یک آیه از آیات انتخاب شده است، ضمن اینکه در فراز ارسالی استعاذه و بسم الله خوانده نشود و فقط آیه مورد نظر تلاوت شود.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۰ دی‌ماه آثار خود را همراه با نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد از طریق پیام‌رسان سروش به شماره ۰۹۰۵۰۲۰۲۸۴۵ ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال پویش به نشانی sardarequrani@ مراجعه کنند.

ویژه‌نامه مرد میدان را همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خبرگزاری فارس بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول