اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سند تحول قوه قضائیه از شاهکارهای علمی و کاربردی قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سند تحول قوه قضائیه از شاهکارهای علمی و کاربردی این دوره قوه قضائیه است و در تدوین این سند نکات بسیار مهمی برای تحول قوه قضائیه و ایجاد زمینه رضایتمندی مردم دیده شده است.

سند تحول قوه قضائیه از شاهکارهای علمی و کاربردی قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دکتر علی اکبر گروسی در جلسه مشترک شورای‌عالی قوه قضائیه با شورای قضایی استان‌ها که با حضور رئیس قوه قضائیه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سند تحول قوه قضائیه از شاهکارهای علمی و کاربردی این دوره قوه قضائیه است و در تدوین این سند نکات بسیار مهمی برای تحول قوه قضائیه و ایجاد زمینه رضایتمندی مردم دیده شده است.

وی افزود: برای اجرای بهتر این سند به نکات ویژه‌ای باید توجه کرد از جمله تامین بار مالی سند که بسیار مهم است، به خصوص در استان‌ها که سیستم سخت افزار به روز نبوده و رایانه تعدادی از شعب قدیمی هستند و نیاز به تجهیز دارند که از این رو باید استان‌ها مورد مساعدت قرار گیرند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: نکته دیگری که در مورد اجرای سند تحول باید به آن توجه کرد، آموزش مجریان این سند است چرا که این سند یک سند علمی و مبتنی بر موازین فکری است و نیازمند این است که یک برنامه آموزشی فشرده برای استان‌ها به خصوص مجریان آن تدوین و ابلاغ شود که در آن نحوه آموزش هم مشخص شود.

گروسی اضافه کرد: در جریان اجرای سند تحول به طور تقریبی از ۲ سال گذشته با حضور ریاست معظم قوه قضائیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی صادر شده است و همه این دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها انصافاً کار ساز و راهگشا بوده است و ادامه کار منوط به این است که بخشی از اجرای این دستور العمل‌ها با آیین نامه‌ها بررسی شود که به طور حتم مورد توجه معاونت راهبردی خواهد بود.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات بین استان‌ها در اجرای سند تحول اشاره و تصریح کرد: نکته دیگر، تعریف راهکاری برای تبادل تجربیات در میان استان‌ها است، چرا که بهره مندی استان‌ها از نیروهای نخبه و متخصص مساوی نیست، بعضی استان‌ها در پیشبرد سند تحول اقدامات موثری نسبت به سایر استان‌ها به خصوص استان‌های محروم داشتند،که باید راهکاری پیش‌بینی شود که همه استان‌ها با یک وحدت رویه واحد کار را پیش ببرند و از تجربیات هم استفاده کنند.

وی به اهمیت تعامل قوای سه گانه در اجرای سند تحول تاکید کرد و گفت : نکته دیگر مربوط به نحوه تعامل قوه قضائیه در اجرای این سند ملی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده با دو قوه دیگر است و بسیاری از مشکلاتی که در کشور  و منتهی شده به حجم ورودی پرونده به قوه قضائیه ناشی از ترک فعل و اقداماتی است که در دستگاه اجرایی و سایر سازمانها و نهادها صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان عملکرد بسیار مثبتی، هم در زمینه صلح و سازش و هم پرونده‌هایی که ورود پیدا می‌کند دارد و در استان تعداد ۲۷هزار و ۴۶۷ ارفاق و اعطای کمک به زندانیان انجام شده و ۱۹هزار و ۶۸۳ فقره مرخصی به زندانیان اهداء و نظارت خوبی در این زمینه وجود دارد سازمان ثبت اسناد استان نیز در زمینه اجرای طرح کادستر جزء استان‌های برتر است و یک میلیون و صد هزار هکتار از اراضی استان مستند سازی و برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول