به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیین رونمایی از بسته آموزشی، تربیتی اقتصادیار کوچک ۲ ویژه سنین ۱۰ تا ۱۲ سال تولید شده در موسسه فرهنگی هنری تربیت اقتصاد حکیم (مفتاح) با حضور عادل پیغامی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و نویسنده کتاب تعلیم و تربیت اقتصادی به صورت زنده از طریق اینستاگرام برگزار شد.
مریم حسینی در این مراسم اظهار داشت: موسسه فرهنگی هنری تربیت اقتصاد حکیم (مفتاح) از سال ۱۳۹۴ در مرکز رشد دانشگاه اصفهان فعالیت خود را با مدیریت مهدی طغیانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و نماینده فعلی شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی آغاز کرد و تا کنون سه بسته اقتصاددان کوچک، اقتصادیار کوچک یک و دو را به مرحله تولید و چاپ رسانده است.
مدیر مؤسسه مفتاح ادامه داد: بسته اقتصادیار کوچک دو با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که برای اولین بار در کشور مفاهیم اقتصادی را بر اساس استانداردهای دینی و ملی مشخص شده در کتاب تعلیم و تریت اقتصادی نوشته عادل پیغامی و مهدی طغیانی در قالب داستان، سرگرمی، فیلم، انیمیشن، بازیهای فردی و گروهی، نمایش، کاردستی و ... به کودکان ۱۰-۱۲ سال آموزش میدهد و این بسته در ادامه بسته اقتصادیار کوچک یک (۶-۹ سال ) است.
وی ادامه داد: بسته اقتصادیار کوچک دو شامل ۸ کتاب داستان، یک کتاب راهنمای درسنامهی مربی و کتاب کار دانشآموز است و شامل ۱۵ مفهوم اقتصادی متناسب با این گروه سنی است مفاهیمی همچون کار، مسؤولیتپذیری، کارآفرینی، پسانداز، سرمایهگذاری، خودباوری و استقلال، تحریم و بازارهای بینالملل، انواع سرمایهها، مالیات و دولت، خیریه و بخشش، قناعت، مصرف و ... است.
عادل پیغامی نیز که از سال ۸۲ تحقیق و پژوهش خود را در زمینه تربیت اقتصادی شروع کرده است، در این مراسم بیان کرد: سواد اقتصادی یکی از ۱۸ سواد بینالمللی است که مهارت زندگی کردن را به افراد میآموزد و در رسانهها و برنامه آموزشی کشور مورد غفلت قرار گرفته است.
عضو هیأت عملی دانشگاه امام صادق سواد اقتصادی صرفاً آموزش مباحث پول، پسانداز یا بانک نیست بلکه آموزش تفکر انتقادی، تفکر تحلیلی، مهارت حل مسأله و مهارت تصمیمگیری به افراد است که حتما باید از دوران کودکی به کودکان آموخت و مجموعه فوق به خوبی توانسته است این رسالت را به مرحله تولید برساند.
وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی رویکردی کاملاً عقلانی است نه استراتژیک، بیان کرد: یکی از کلید واژههای اقتصاد مقاومتی بحث تابآوری فردی است و زندگی پر از ریسک و شوکهای اقتصادی است؛ برای مثال از بیکاری، بدهکاری، ورشکستگی گرفته تا همین ماجرای کرونا و بنا بر این ما به عنوان والدین، باید کودکان خود را آماده روبه رو شدن با زندگی واقعی و فراز و نشیبهای آینده کنیم.
پیغامی تصریح کرد: چرا که روزی این گنبد آهنین والدین کنار میرود و کودکان باید آمادگی لازم برای مواجه با مشکلات پیش رو را داشته باشند و بسته فوق به طور غیرمستقیم این نقش را به خوبی ایفا کرده است.
عضو هیأت عملی دانشگاه امام صادق در ادامه در رابطه با اهمیت حس خوباوری و میهن دوستی در کودکان افزود: کودک در سن ۱۰ تا ۱۲ سال به دنبال هویت جمعی خود را در سطح ملی است و اگر احساس کند که یک سرمایه ملی محسوب شده است قطعا اعتماد به نفس پیدا کرده و در جهت مهارتافزایی خود اقدام خواهد کرد و بسته فوق به خوبی این حس را منتقل میکند.
وی در ادامه گفت: به عنوان نویسنده کتاب تعلیم و تربیت اقتصادی، به عنوان یک شهروند، پدر و عضوی از این جامعه از مجموعه ی مفتاح کمال تشکر را دارم که این طور دلسوزانه، دقیق، علمی، جامع و کاربردی این مفاهیم را برای ارتقای سطح دانش و نگرش آیندهسازان کشوم تولید محتوا کردند و قطعا نسلهای بعد قدردان و مدیون شما خواهند بود.
پیغامی در پایان متذکر شد: خانوادهها و مردم باید مواظب باشند که گرفتار جریانات زرد تبلیغاتی نشوند چرا که عدهای در پی سواستفاده و کسب منافع مالی خود مفاهیم غلطی را تحت عنوان هوش مالی غرب، چگونه ثروتمند شویم و ... در حال منتشر کردن هستند.
انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/