اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نمک آسفالت را تخریب می‌کند؛ با گرانی ضد یخ معابر چه کنیم؟

معاون خدمات شهر شهرداری فردیس با اعلام اینکه تجهیزات شهرداری برای مواجهه فصل زمستان و بحران‌های احتمالی آماده است، گفت: به دلیل گرانی مواد جایگزین و شرایط اقتصادی از ماسه و نمک به عنوان ضدیخ معابر استفاده می‌کنیم.

نمک آسفالت را تخریب می‌کند؛ با گرانی ضد یخ معابر چه کنیم؟

حشمت الله عزیزی، معاون خدمات شهر شهرداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، از تهیه هزار و ۵۰۰ تن ماسه و نمک برای جلوگیری از یخ زدگی معابر شهر در روزهای برفی خبر داد و گفت: اگرچه ماسه نمک با نفوذ به لایه‌های زیر زمینی موجب تخریب آسفالت معابر، آسیب به تاسیسات زیرزمینی و آلایندگی زیست محیطی می‌شود؛ اما گرانی مواد جایگزین ضد یخ معابر در شرایط اقتصادی کنونی، موجب شده احتمالا شهرداری‌های سراسر کشور از ماسه و نمک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری فردیس در روزهای برفی تمام توان خود رادبرای بازگشایی و برفروبی معابر به کار خواهد گرفت، از شهروندان خواست برای جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی استفاده از ماسه  نمک در سطح معابر، در روزهای برفی برای تردد در سطح شهر از زنجیر چرخ استفاده کنند و  لزوما منتظر نمک پاشی نباشند.

معاون شهر شهردار فردیس، بیان کرد: ۵۰ محفظه حاوی کیسه‌های ماسه نمک برای استفاده شهروندان در نقاط حادثه خیز سطح شهر جانمایی و مستقر شده تا در صورت لزوم، شهروندان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تجهیزات شهرداری فردیس برای برفروبی و بازگشایی معابر آماده است؛ ۳ دستگاه لودر، ۴ دستگاه بابکت، ۸ دستگاه کامیون، ۵ دستگاه گریدر، ۱۵ دستگاه خاور را از جمله تجهیزات خودرویی شهرداری برای مواجهه با بحران‌های احتمالی در روزهای برفی برشمرد.

عزیزی گفت: ۴ سوله چند منظوره در سطح شهر فردیس آماده اسکان در مواقع اضطراری و مدیریت بحران است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول