اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۹دی؛ روز نه گفتن به فتنه‌ها و دستیابی به بصیرت واقعی

بصیرت واقعی با شناخت فتنه، ابعاد آن و چگونگی رویارویی با فتنه‌ها به دست می‌آید و مردم ایران در نهم دی ماه ۸۸ اثبات کردند که با نه گفتن به فتنه‌ها و تاسی از رهبری معظم، همواره بصیر می‌مانند.

۹دی؛  روز نه گفتن به فتنه‌ها و دستیابی به بصیرت واقعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ۹ دی روز بصیرت، شناخت و رسیدن به روشنایی است که پس از از تاریکی‌هایی از جنس دروغ، ریا، تزویر و شعارزدگی برای مردم ایجاد شد.

۹ دی روز حماسه است، روز نه گفتن به تکرار دوباره عاشورا، ۹ دی روزی بود که همه یک صدا گفتیم:

گر کرب و بلا نبوده ایم، حال هستیم/گر شام بلا نبوده ایم، حال هستیم
ای مردم عالم، همگی گوش کنید/ تا آخر خون، مطیع رهبر هستیم.

مرحوم آیت الله مصباح نیز به درستی تاکید داشتند که باید روز ۹ دی را یک روز ملی و از ایام‌الله بدانیم و خاطره آن را برای همیشه زنده نگه داریم.

۹ دی روز شستن دوباره ظرف‌های وجودی افرادی است که تشنه حقیقت بودند و از خروش و جوشش دوباره خود سیراب شدند و یک بار دیگر با بصیرت، درایت، امضای عهدنامه ولایتمداری و با قرار گرفتن پشت سر ولی فقیه زمان، به انقلاب اسلامی رای دادند.

۹ دی روز اثبات حق‌مداری است، روز باور مکتب انتظار و عاشورا، روزی است که مردم ثابت کردند که طاقت دیدن اشکهای ولی خود را ندارند و تا پای جان از آرمان‌های خود، انقلاب و رهبرشان، دفاع خواهند کرد.

۹ دی سالروز نه گفتن به فتنه‌ای است که اصل نظام و انقلاب را نشانه گرفته بود، به همین مناسبت و به منظور تشریح ابعاد فتنه، به گفت و گو با معاونت بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید فارس در این زمینه پرداختیم.

غلامرضا صفرپور در تعریف فتنه اظهار داشت: فتنه در ادبیات قرآنی و روایی ما معانی مختلفی دارد، از جمله آزمون، ابتلا، شرک، بت‌پرستی، اختلاف و تزلزل در مبانی اعتقادی و همچنین عذاب و بلا، ولی بیشتر آزمون الهی است در ادبیات فارسی هم به معنای بلوا و آشوب بیان شده است.

این استاد دانشگاه افزود: فتنه حالتی غبارآلود است و مثل پاره‌های شب تار که نیاز به مه‌شکن و چراغ راهنما و قطب‌نما دارد،  در فتنه‌های اجتماعی و سیاسی هم این قطب‌نما همان بصیرت و بینش سیاسی است که بارها مقام معظم رهبری به ما توصیه کردند و هشدار دادند همچنین به فرموده حضرت علی علیه‌السلام: فقد البصر آهون من فقد البصیره، فاصله بینایی تا بینش بسیار زیاد است، هم بینش لازم است و هم بینایی و اگر کسی این دو را داشته باشد نور علی نور است.

صفرپور بیان داشت: فتنه یکی از راه‌های انحراف از صراط مستقیم و انقلاب و نهضت‌ها است، جریان گوساله سامری در قرآن ذکر شده و این همه قصص انبیا برای عبرت گرفتن ما و شما است، امت اسلامی بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)،  امتحانات زیادی را به خودش دید، امتحاناتی که که خیلی‌ها متاسفانه دران  مردود شدند شدند، از جمله جریان شورای سقیفه، خونخواهی قتل عثمان و ماجرای حکمیت و قرآن سر نیزه کردن.

وی پس از یادآوری فتنه‌ها در تاریخ اسلام، اضافه کرد: بر اثر همین فتنه‌ها بود که انقلاب صدر اسلام پیامبر(ص) بعد از ۵۰ سال منحرف شد، سال ۱۱ هجری رحلت پیامبر و سال ۶۱ قیام اباعبدالله(ع) است، شما مستحضرید کسانی که به جنگ اباعبدالله(ع) آمدند؛ مشرک و کافر نبودند بلکه مسلمانانی پیشانی بسته و نماز‌ شب‌خوان بودند که برای رضای خدا، سر اباعبدالله(ع) را از قفا، جدا کردند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم ما شاهد فتنه‌های متعددی بودیم،  اولین فتنه موضوع لیبرال مسلک‌ها بود، که آقای بازرگان اعلام کرد، جمهوری دموکراتیک یا جمهوری دموکراتیک اسلامی که حضرت امام(ره) فرمودند که در اسلام دموکراسی و دموکراتیک نیست که شما می‌خواهید پیشوند یا پسوند بگذارید،جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

معاونت گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید افزود: فتنه دوم تجزیه طلبی و فتنه قومی بود که خلق کرد و عرب و بلوچ و ... می‌خواستند ایران را به پنج ایالت تقسیم کنند همچنین فتنه سوم، قرار دادن شریعتمداری در مقابل حضرت امام توسط جمعیت خلق مسلمان بود.

صفرپور اظهار داشت: فتنه چهارم که منافقین می‌خواستند بنی صدر را در مقابل حضرت امام علم کنند و فتنه بعد، باند مهدی هاشمی بود که تصمیم داشتند، آقای منتظری را رودرروی امام قرار دهند، که همه این فتنه‌ها با حضور مردم در صحنه و تدبیر حضرت امام(ره) خنثی شد.

 به اعتقاد این استاد دانشگاه، ما بعد از رحلت حضرت امام(ره) نیز شاهد فتنه‌هایی بودیم که اولین فتنه بعد از جنگ، فتنه تجدیدنظرطلبان و عبور از گفتمان امامین انقلاب بود.

غلامرضا صفرپور گفت: بعد از جنگ به بهانه سازندگی، روحیه ساده‌زیستی، قناعت پیشگی و شهادت‌طلبی،  به سمت تجمل‌گرایی، رشد آقازاده‌ها، رفاه‌طلبی و به نوعی کاپیتالیسم و مکتب لیبرالیسم رفت که هنوز هم این روند ادامه دارد.

به اعتقاد وی، فتنه بعد ماجرای کوی دانشگاه بود که قرار بود دانشجویان را در مقابل رهبری معظم قرار دهند و در فتنه ۸۸ بنا داشتند خواص را  در مقابل رهبر انقلاب علم کنند و در فتنه ۹۸ نیز تاکید داشتند، مردم را در مقابل ایشان قرار دهند.

صفرپور ضمن واکاوی فتنه ۱۳۸۸ گفت: در فتنه ۸۸ انتخابات بهانه فتنه شد،  ما انتخابات‌های زیادی را پشت سر گذاشته بودیم اما آ ن ساب اولین انتخاباتی بود که صحبت از کمیته صیانت آراء، تقلب، رنگ سبز و به نوعی انقلاب مخملی و رنگی در آسیای میانه و قفقاز به میان آمد.

وی افزود: آقای میرحسین یک روز قبل از انتخابات با مجله تایم مصاحبه داشت و گفت تغییر شروع شده و این تغییرات ادامه دارد و من ذره‌ای از این تغییرات کوتاه نخواهم آمد، تغییرات یعنی چی؟ یعنی از محتوا انداختن جمهوری اسلامی، یا آقای کروبی که شعارش چنج بود.

۹ دی؛ نمایانگر توانمندی انقلاب در مدیریت بحران بود

صفرپور بر این باور است: در شعارهای بعد از انتخابات، چهره اصلی و حقیقی و اهداف این افراد مشخص شد؛ شعارهای ساختارشکنانه مثل جمهوری ایرانی و رفتن به سمت نهضت آزادی و جبهه ملی یا  اینکه ولایت فقیه را نشانه رفتن و به آتش کشیدن پرچم  اباعبدالله در روز عاشورا در حالی‌ که شعار می‌دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است و مردم در مقابل این فتنه، حماسه ۹ دی را آفریدند.

این دانش آموخته علوم سیاسی با بیان اینکه ۹ دی در حقیقت مبین کوثر و ابتر بود، افزود: ۹ دی، روز حذف شاخ و برگ‌های زائد از شجره طیبه جمهوری اسلامی ایران بود، روز حجامت جمهوری اسلامی از خون‌های آلوده و کثیف میکروب‌های سیاسی بود.

به اذعان صفرپور، ۹ دی روز باطل کردن سحر جنگ احزاب و انقلاب مخملی بود، ۹ دی نشان داد ظرفیت و توانمندی انقلاب در مدیریت بحران را نشان داد.

وی افزود: ۹ دی روز شکست تئوری‌ها و توطئه‌های غرب بر علیه ایران و نشان دادن اقتدار و استحکام درونی نظام همچنین آشکار شدن چهره‌های حقیقی برخی از خواص و کنار رفتن نقاب از چهره فتنه‌گران بود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: ۹ دی بر اساس آیه أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ، یک آزمون الهی بود در این آزمون الهی در فتنه ۸۸، خواص را می‌توان به چهار دسته تقسیم نمود، عده‌ای از فتنه‌گران که ابزار دست نظام سلطه شدند و برخی با اشتباه محاسباتی فتنه‌گران را همراهی کردند مثل آن نامه سرگشاده بدون سلام و خداحافظی آقای هاشمی به مقام معظم رهبری و دسته سوم از خواص، ساکتین فتنه بودند و دسته چهارم راه یافتگان و بصیرت‌یافتگان و افراد تاسی گرفته از ولایت، که ولایت را همراهی کرده و دست به افشاگری زدند.

صفرپور معتقد است، ما در آینده هم با فتنه‌های مشکل‌تر، سخت‌تر و غبارآلوده‌تر روبرو خواهیم بود و تنها مسیر شناخت فتنه و حق و باطل، همان‌طور که در زمان حضرت علی علیه السلام هم بود، بصیرت است چرا که علی مع الحق و الحق مع علی.

عضو سازمان بسیج اساتید فارس گفت: حضرت امام فرمود "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد" بنابراین ملاک و معیار شخصیت‌ها و همه ما ، تبعیت از ولایت فقیه و رهبری معظم است که در هر شرایطی و با شکل گیری دیگر فتنه‌ها در آینده، ما پشت سر ولایت، مقتدا و مولامون باشیم چرا که همان‌طور که رهبری عزیز، در بیانیه گام دوم نیز مطرح کرده‌اند؛ تمدن نوین اسلامی زمینه‌ساز ظهور ولایت عظمی است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول